Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Osman Gümüşçü
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Gümüşçü, O., Yiğit, İ., Top Yilmaz, S. (2013), Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi.
K2 Tunçdilek, N. (1986), Türkiye`de Yerleşmenin Evrimi, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
XI. ve XVI. yüzyıllar arasındaki Türk iskân sisteminin nasıl olduğunu öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
İskan kavramı ve iskan prensipleri
Anadolu iskan geçmişi
Büyük Türk göçü
Anadolu Ucları
Alplar-Dervişler
İstimalet
Konar-göçerler
Fetihlerin yapılması
İkta-timar sistemi
Vakıflar-vazifeler
Zorunlu göçler
Gönüllü göçler
Anadolu`nun Türk iskan sisteminin tamamlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
-
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
3
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
5
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
5
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
5
|