Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
|
K1- Bölüm-1
K2- Bölüm-1
|
2
|
Etik kavramı ve tarihi
|
K1- Bölüm-4
K2- Bölüm-3
|
3
|
Etik kuramları
|
K1- Bölüm-3
YK1- Bölüm-2/12
|
4
|
Araştırma etiği ve temel ilkeleri
|
K1- Bölüm-5
YK1- Bölüm-2/14
|
5
|
Yayın etiği ve temel ilkeleri
|
K1- Bölüm-6
YK1- Bölüm-2/15
|
6
|
Coğrafi araştırma yöntemleri
|
K1- Bölüm-7
YK2-Bölüm-1
|
7
|
Konunun seçilmesi, araştırma
probleminin tespiti
|
K1- Bölüm-7/1
YK2-Bölüm-2
|
8
|
Konunun kapsam ve sınırları
|
K1-Bölüm-7/6
YK3-Bölüm-2
|
9
|
Literatür taraması
|
K1- Bölüm-6/3
YK3-Bölüm-4
|
10
|
Hipotezlerin belirlenmesi
|
K1- Bölüm-6/1
|
11
|
Arazi araştırmaları
|
K1-Bölüm-6/4
YK2-Bölüm-2/1
|
12
|
Metnin kaleme alınışı ve yazım etiği
|
K1- Bölüm-6/3
YK1- Bölüm-2/15
|
13
|
Dipnot-kaynakça yazımı
|
K1- Bölüm-6/5
|
14
|
Araştırma metninin yayın için hakemli dergiye gönderilmesi
|
K1- Bölüm-6/6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gümüşçü, O. (2013). Coğrafya`ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2. Özgüç, N. & Tümertekin, E. (2014). Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar (1. Baskı), Çantay Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Barzun J. H. & Graff F. (1996). Modern Araştırmacı, çev. F. Dilber, TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
YK2. Gomez B. & Jones J. P.(2009). Research Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography), New Jersey
YK3. Montello D. R. & Sutton Paul, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, California
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya bilimine özgü araştırma yöntemleri ve sürecini öğretmek. Araştırma ve yayın etiği
konusunda bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
İleri düzey coğrafya araştırma yöntemleri, etik kuramları, bilimsel araştırma ve yayın etiği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
5
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
5
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
5
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
5
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
5
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
5
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
5
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
5
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
5
|