Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Coğrafyanın Tanımı Ve Konusu
|
K1- Başlık-1
K2- Bölüm-1
|
2
|
Coğrafi Araştırma Tanımı
|
K1- Başlık-1/1
K2- Bölüm-3
|
3
|
Coğrafi Araştırma Kaynağının Anlamı Ve İçeriği
|
K1- Başlık-1/2
YK1- Bölüm-2
|
4
|
Coğrafi Kaynaklara Sahip Kurum
Ve Kuruluşlar
|
K1- Başlık-1/3
YK1- Bölüm-2/14
|
5
|
Coğrafi Kaynakların Temini
|
K1- Bölüm-1
YK3- Bölüm-1
|
6
|
Prehistorik Kaynaklar
|
K1- Bölüm-1/2
YK3- Bölüm-2
|
7
|
Arazideki Kaynaklar
|
K1- Bölüm-1/1
YK3- Bölüm-2
|
8
|
Tarihi Kaynaklar
|
K1- Bölüm-1/3
YK2- Bölüm-2
|
9
|
Yazılı Kaynaklar
|
K1- Bölüm-2/2
YK2- Bölüm-4
|
10
|
Çizili Kaynaklar
|
K1- Bölüm-2/1
|
11
|
Görüntülü Kaynaklar
|
K1- Bölüm-5
|
12
|
Sözlü Kaynaklar
|
K1- Bölüm-1/5
|
13
|
Verilerin Sentezi
|
K1- Bölüm-5
YK3- Bölüm-2/1
|
14
|
Verilerin Değerlendirmesi
|
K1- Bölüm-5/1
YK1- Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gümüşçü, O. (2013). Coğrafya`ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2. Özgüç, N. & Tümertekin, E. (2014). Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar (1. Baskı), Çantay Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Barzun J. H. & Graff F. (1996). Modern Araştırmacı, çev. F. Dilber, TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
YK2. Montello D. R. & Sutton Paul, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, California
YK3. Gomez B. & Jones J. P.(2009). Research Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography), New Jersey
|
Dersin Amacı
|
Coğrafi araştırma kaynaklarını öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafya araştırma kaynakları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
1
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
-
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
2
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
4
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
5
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
5
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
4
|