ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Okuryazarlığında İçerik Geliştirme BBY504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi okuryazarlığı kavramını tanımlar
    2-Bilgi okuryazarlığı eğitiminin önemini tartışır
    3-Bilgi okuryazarlığı modellerini ve standartlarını tartışır
    4-Bilgi okuryazarlığı programlarının özelliklerini ve içeriklerini açıklar
    5-Kullanıcı gereksinimlerine uygun eğitim programları ve materyalleri geliştirir
    6-Programları ve materyalleri değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1512727
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Bilgi okuryazarlığı ve ilişkili kavramlar: Bilgi çağı, bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı
    3 Bilgi okuryazarlığı modelleri
    4 Bilgi okuryazarlığı standartları
    5 Bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri
    6 Bilgi okuryazarlığı eğitiminin içeriği
    7 Bilgi okuryazarlığı programı eğitim araçları
    8 Bilgi okuryazarlığı programları uygulama örnekleri
    9 Bilgi okuryazarlığı programları için kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi
    10 Gereksinimlere göre eğitim planlama
    11 Bilgi okuryazarlığı programı geliştirme
    12 Bilgi okuryazarlığı programlarında yöntemler, teknikler, araçlar
    13 Bilgi okuryazarlığı programlarında ölçme ve değerlendirme
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitionersguide. Oxford: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap Birks, J. Ve Hunt, F. (2003). Hands-on informationliteracyactivities. New York: Neal-Schuman. Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John CattEducational Ltd. Grassian, E. S. Ve Kaplowitz, J. R. (2001). Information literacyinstruction: Theory and practice. New York: NealSchuman. Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: LinworthBooks. Spitzer, K. L.,Eisenberg, M. B. Ve Lowe, C. A. (1998). Information literacy: Essential skills for the information age. Syracuse: ERIC.
    Dersin Amacı Bilgi okuryazarlığı kavramının anlaşılması, bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesinde modellerin, standartların ve yöntemlerin bilinmesi, örnek bir kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programının geliştirilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 5
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 2
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster