|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
|
|
2
|
Bilgi okuryazarlığı ve ilişkili kavramlar: Bilgi çağı, bilgi toplumu, bilgi patlaması ve bilgi okuryazarlığı
|
|
|
3
|
Bilgi okuryazarlığı modelleri
|
|
|
4
|
Bilgi okuryazarlığı standartları
|
|
|
5
|
Bilgi okuryazarlığı eğitim programlarının özellikleri
|
|
|
6
|
Bilgi okuryazarlığı eğitiminin içeriği
|
|
|
7
|
Bilgi okuryazarlığı programı eğitim araçları
|
|
|
8
|
Bilgi okuryazarlığı programları uygulama örnekleri
|
|
|
9
|
Bilgi okuryazarlığı programları için kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi
|
|
|
10
|
Gereksinimlere göre eğitim planlama
|
|
|
11
|
Bilgi okuryazarlığı programı geliştirme
|
|
|
12
|
Bilgi okuryazarlığı programlarında yöntemler, teknikler, araçlar
|
|
|
13
|
Bilgi okuryazarlığı programlarında ölçme ve değerlendirme
|
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Andretta, S. (2005). Information literacy: A practitionersguide. Oxford: Chandos Publishing.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Birks, J. Ve Hunt, F. (2003). Hands-on informationliteracyactivities. New York: Neal-Schuman.
Gordon, C. (2000). Information literacy in action. Suffolk: John CattEducational Ltd.
Grassian, E. S. Ve Kaplowitz, J. R. (2001). Information literacyinstruction: Theory and practice. New York: NealSchuman.
Smith, J. B. (2005). Teaching and testing information literacy skills.Worthington: LinworthBooks.
Spitzer, K. L.,Eisenberg, M. B. Ve Lowe, C. A. (1998). Information literacy: Essential skills for the information age. Syracuse: ERIC.
|
|
Dersin Amacı
|
Bilgi okuryazarlığı kavramının anlaşılması, bilgi okuryazarlığı programlarının geliştirilmesinde modellerin, standartların ve yöntemlerin bilinmesi, örnek bir kütüphane merkezli bilgi okuryazarlığı programının geliştirilmesi.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
5
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
5
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
2
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
4
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|