|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş ve ders tanıtımı; proje nedir?
|
|
|
2
|
Proje yönetiminin aşamaları
|
|
|
3
|
Stratejik proje seçimi
|
|
|
4
|
Zaman yönetimi (planlama ve izleme teknikleri ve araçları) ve Risk yönetimi
|
|
|
5
|
İnsan kaynakları yönetimi; proje yöneticisinin rolü,ortak çalışma; ekip yönetimi; paydaş yönetimi
|
|
|
6
|
Proje giderleri ve bütçe
|
|
|
7
|
Proje giderleri ve bütçe
|
|
|
8
|
Projenin sınırlılıkları ve kapsam yönetimi
|
|
|
9
|
Proje çizelgelemesi
|
|
|
10
|
Proje dokümanlarının hazırlanması
|
|
|
11
|
Proje yönetimi yazılımları
|
|
|
12
|
Proje sunulabilecek kurum ve oluşumlar (AB, TÜBİTAK, DPT, vs)
|
|
|
13
|
Proje önerisi hazırlama
|
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
-Albayrak, B. (1998). Proje yönetimi ve danışmanlık. İstanbul: Alfa.
|
|
Yardımcı Kitap
|
- Black, K. (1996). Project managementforlibraryandinformation service professionals. London: Aslib.
- Dobson, M. S. (2003). Project management: How tomanagepeople, processes, and time toachievetheresultsyouneed. Avon: Adams Media Corporation.
- Project Management Institute. (1999). A guidetotheprojectmanagement body of knowledge (PMBOK Guide). Newton Square: PMI.
- Thomsett, M. C. (1996). Proje yönetimi. Çev. Yetki Mert. İstanbul: Epsilon.
- Young, T. L. (1998). Proje yönetimi (A. Çimen, Çev.). İstanbul: Timaş Yayınları.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, başarılı proje yönetimi uygulamasının altında yatan temel prensipleri tanıtmak ve öğrencilere yönetimsel bakış açısı kazandırmaktır. Öğrenci bilgi ve belge yönetimi çalışma alanında projeler geliştirebilecektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
2
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
3
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
4
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
5
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
3
|