|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Ders tanıtımı
|
|
|
2
|
Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı
|
|
|
3
|
Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi
|
|
|
4
|
Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri
|
|
|
5
|
Derme seçiminde konu uzmanın rolü
|
|
|
6
|
Derme geliştirme bütçesinde konu uzmanının rolü
|
|
|
7
|
Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü
|
|
|
8
|
Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü
|
|
|
9
|
Danışma hizmetlerinde konu uzmanının rolü
|
|
|
10
|
Elektronik derme geliştirmede konu uzmanın rolü
|
|
|
11
|
Kullanıcı eğitiminde konu uzmanının rolü
|
|
|
12
|
Dijitalleştirme çalışmalarında konu uzmanlarının rolü
|
|
|
13
|
Konu uzmanlığına ilişkin sorunlar ve çözümleri
|
|
|
14
|
Türkiye?de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun POLAT
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Coşkun Polat
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Levy, P.,& Roberts, S. (2005). Developingthenewlearningenvironment: Thechanging role of theacademiclibrarian. London: Facet.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Adelabu, A. (1974). Professional staff of tomorrow?sfuture in AfricanUniversity Libraries: somepostulatesandproposals. International Library Review, 6, 299-308.
Avafia, K.E. (1983). Subjectspecialization in Africanuniversitylibraries. Journal of Librarianshipand Information Science, 15(3), 183-205. Retrievedfrom http://lis.sagepub.com/cgi/content/abstract/15/3/183
Baker, D.,& Smith, C. (1994). On beingsubjectspecialists. In D. Baker & C. Smith (Eds.), Studiesfor Elizabeth Fudakowska(pp. 32-33). Norwich: SolenPress.
Danton, J. P. (1967). Thesubjectspecialist in nationalanduniversitylibraries, withspecialreferencetobookselection. Libri, 17, 47-52.
Dickinson, D. W. (1978). Subjectspecialization in academiclibraries: theoracleandfuturedinosaurs. In R. D. Stuart& R. D. Johnson (Eds.), New HorizonforAcademic Libraries; Paperspresented at the 1st National Conference of theAssociation of College&Research Libraries, November 9-11, 1978 (p. 443). New York: K.G. Saur.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
4
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
3
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
2
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
4
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|