ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Konu Uzmanlığı BBY506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Konu uzmanlığının bilgi merkezleri için önemini değerlendirir
    2-Konu uzmanlığının prensiplerini ve yöntemlerini karşılaştırır
    3-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin sorunları ve tehditleri değerlendirir
    4-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı sorunlarının çözümünde yapıcı çözümler üretir
    5-Bilgi merkezlerinde konu uzmanlarının rollerini karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders tanıtımı
    2 Konu uzmanlığının tanımı ve kapsamı
    3 Konu uzmanlığının tarihçesi ve gelişimi
    4 Bilgi merkezlerinde konu uzmanının önemi ve rolleri
    5 Derme seçiminde konu uzmanın rolü
    6 Derme geliştirme bütçesinde konu uzmanının rolü
    7 Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü
    8 Bilgi merkezi kullanıcı iletişiminde konu uzmanının rolü
    9 Danışma hizmetlerinde konu uzmanının rolü
    10 Elektronik derme geliştirmede konu uzmanın rolü
    11 Kullanıcı eğitiminde konu uzmanının rolü
    12 Dijitalleştirme çalışmalarında konu uzmanlarının rolü
    13 Konu uzmanlığına ilişkin sorunlar ve çözümleri
    14 Türkiye?de bilgi merkezlerinde konu uzmanlığı uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Coşkun Polat

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Levy, P.,& Roberts, S. (2005). Developingthenewlearningenvironment: Thechanging role of theacademiclibrarian. London: Facet.
    Yardımcı Kitap Adelabu, A. (1974). Professional staff of tomorrow?sfuture in AfricanUniversity Libraries: somepostulatesandproposals. International Library Review, 6, 299-308. Avafia, K.E. (1983). Subjectspecialization in Africanuniversitylibraries. Journal of Librarianshipand Information Science, 15(3), 183-205. Retrievedfrom http://lis.sagepub.com/cgi/content/abstract/15/3/183 Baker, D.,& Smith, C. (1994). On beingsubjectspecialists. In D. Baker & C. Smith (Eds.), Studiesfor Elizabeth Fudakowska(pp. 32-33). Norwich: SolenPress. Danton, J. P. (1967). Thesubjectspecialist in nationalanduniversitylibraries, withspecialreferencetobookselection. Libri, 17, 47-52. Dickinson, D. W. (1978). Subjectspecialization in academiclibraries: theoracleandfuturedinosaurs. In R. D. Stuart& R. D. Johnson (Eds.), New HorizonforAcademic Libraries; Paperspresented at the 1st National Conference of theAssociation of College&Research Libraries, November 9-11, 1978 (p. 443). New York: K.G. Saur.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı bilgi merkezlerinde konu uzmanlığına ilişkin prensipleri ve yaklaşımları incelemek, konu uzmanlarının bilgi merkezlerine katkılarını tartışmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 2
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster