ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Elektronik Derme Yönetimi BBY508 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi merkezleri için derme yönetiminin önemini fark eder.
    2-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin prensipleri ve teknikleri tanır.
    3-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin sorunları ve çözümleri tartışır.
    4-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin sorunların çözümüne yönelik yapıcı yöntemler geliştirir.
    5-Elektronik dermeye ilişkin fırsatları ve tehditleri karşılaştırır.
    6-Elektronik derme geliştirme ve yönetimine ilişkin araştırma yöntemleri ve sorunları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012525
    Proje3014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders tanıtımı
    2 Derme geliştirmenin ve yönetiminin planlanması
    3 Derme geliştirme politikaları ve elektronik kaynaklar
    4 Derme geliştirmede materyal seçimi ve elektronik kaynaklar
    5 Yayıncılık endüstrisi ve elektronik kaynaklar
    6 Derme geliştirmede materyal sağlama ve elektronik kaynaklar
    7 Derme geliştirmede materyal sağlama ve elektronik kaynaklar
    8 Derme yönetimi ve korunması
    9 Elektronik derme geliştirme ve kaynak paylaşımı
    10 Bilgi merkezlerinde elektronik dermenin değerlendirilmesi
    11 Bilgi merkezlerinde elektronik derme ve telif hakları
    12 Elektronik derme geliştirme ve açık erişim
    13 Elektronik kaynakların kullanım analizi
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Evans, G. E., & Saponaro, M. Z. (2005). Developing library and information center collections. Westport, Conn: Libraries Unlimited.
    Yardımcı Kitap American Library Association. Guide for Written Collection Policy Statements, 2nd ed. edited by Joanne S. Anderson. Chicago: ALA, 1996. American Library Association. Association for Library Collections and Technical Services. Guide to Cooperative Collection Development. Chicago: American Library Association, 1994. American Library Association. Resources and Technical Services Division. Guide to the Evaluation of Library Collections. Chicago: American Library Association, 1989. Association for Library Collections and Technical Services. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Chicago: American Library Association, 2002. Balloffet, Nelly et al. Preservation and Conservation for Libraries and Archives. Chicago: American Library Association, 2005. German, Lisa, and others, eds. Guide to the Management of the Information Resources Budget. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2001. Gorman, G. E., and Ruth H. Miller, eds. Collection Management for the 21st Century: A Handbook for Librarians. Westport, CT: Greenwood Press, 1997. Gregory, Vicki. Selecting and Managing Electronic Resources: A How To-Do- Manual. Rev. ed. New York: Neal- Schuman, 2007. Biblarz, Dora, Bosch, Stephen, and Chris Sugnet, eds. Guide to Library User Needs Assessment for Integrated Information Resource Management and Collection Development. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2001. Johnson, Peggy. Fundamentals of Collection Development & Management. Chicago: American Library Association, 2004. Kenny, Geraldine. Reading Guide to the Preservation of Library Collections. London: Library Association, 1992. Lambert, Dennis K., et al. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2002. Lee, Sul H., ed. Electronic Resources and Collection Development. Haworth Information Press, 2003. Mack, Daniel C., ed. Collection Development Policies: New Directions for Changing Collections. Haworth Information Press, 2004. Perez, Alice J., ed. Reference Collection Development: A Manual. Chicago: American Library Association, 2004. Reichman, Henry. Censorship and Selection: Issues and Answers for Schools. 3rd ed. Chicago: American Library Association, 2001. Su, Di, ed. Collection Development Issues in the Online Environment. Haworth Information Press, 2005. Wilkinson, Frances C., and Linda L. Lewis. The Complete Guide to Acquisitions Management. Westport, CT: Libraries Unlimited, 2003.
    Dersin Amacı Dersin amacı değişik türdeki bilgi merkezlerinde elektronik dermenin yönetimi, geliştirilmesi, kullanılması ve değerlendirmesine ilişkin ilkeleri ve yöntemleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda değişik kütüphane türlerinde elektronik kaynakların seçimi, değerlendirilmesi ve yönetimi teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca elektronik kaynakların elde edilmesi, yayıncılar ve yayıncılık endüstrisi, elektronik kaynaklar için derme geliştirme politikaları ve telif hakları tartışılacaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 2
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 2
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster