ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Elektronik Derme Yönetimi BBY508 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi merkezleri için derme yönetiminin önemini fark eder.
    2-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin prensipleri ve teknikleri tanır.
    3-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin sorunları ve çözümleri tartışır.
    4-Derme geliştirme ve yönetimine ilişkin sorunların çözümüne yönelik yapıcı yöntemler geliştirir.
    5-Elektronik dermeye ilişkin fırsatları ve tehditleri karşılaştırır.
    6-Elektronik derme geliştirme ve yönetimine ilişkin araştırma yöntemleri ve sorunları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012525
    Proje3014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders tanıtımı KI, K2, Y2, Y4
    2 Derme geliştirmenin ve yönetiminin planlanması KI, K2, Y2, Y4
    3 Derme geliştirme politikaları ve elektronik kaynaklar KI, K2, Y4, Y6
    4 Derme geliştirmede materyal seçimi ve elektronik kaynaklar KI, K2, Y2, Y4
    5 Yayıncılık endüstrisi ve elektronik kaynaklar KI, K2, Y4, Y6
    6 Derme geliştirmede materyal sağlama ve elektronik kaynaklar KI, K2, Y2, Y4
    7 Derme geliştirmede materyal sağlama ve elektronik kaynaklar KI, Y2, Y4, Y6
    8 Derme yönetimi ve korunması KI, K2, Y2, Y4
    9 Elektronik derme geliştirme ve kaynak paylaşımı KI, K2, Y2, Y4
    10 Bilgi merkezlerinde elektronik dermenin değerlendirilmesi KI, K2, Y2, Y4
    11 Bilgi merkezlerinde elektronik derme ve telif hakları KI, K2, Y2, Y4, Y6
    12 Elektronik derme geliştirme ve açık erişim KI, K2, Y6
    13 Elektronik kaynakların kullanım analizi KI, K2, Y2, Y4
    14 Genel değerlendirme KI, K2, Y2, Y4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Hasan SEVMEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Evans, G. E., & Saponaro, M. Z., Developing library and information center collections. Westport, Conn: Libraries Unlimited, 2005. K2. Johnson, Peggy. Fundamentals of collection development and management. American Library Association, 2018.
    Yardımcı Kitap Y1. Association for Library Collections and Technical Services. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Chicago: American Library Association, 2002. Y2. Demas, Samuel, and Mary E. Miller. "Rethinking collection management plans: shaping collective collections for the 21st century." Collection Management 37.3-4 (2012): 168-187. Y3. German, Lisa, and others, eds. Guide to the Management of the Information Resources Budget. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2001. Y4. Gregory, Vicki. Selecting and Managing Electronic Resources: A How To-Do- Manual. Rev. ed. New York: Neal- Schuman, 2007. Y5. Kichuk, Diana. "Electronic collection growth: an academic library case study." Collection Building (2010). Y6. Lambert, Dennis K., et al. Guide to Review of Library Collections: Preservation, Storage, and Withdrawal. 2nd ed. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2002. Y7. Lee, Sul H., ed. Electronic Resources and Collection Development. Haworth Information Press, 2003. Y8. Montano, Blanca San Jose. "The new paradigm of collection management in university libraries: from crisis to revolution." Collection building, 2014. Y9. Su, Di, ed. Collection Development Issues in the Online Environment. Haworth Information Press, 2005.
    Dersin Amacı Dersin amacı değişik türdeki bilgi merkezlerinde elektronik dermenin yönetimi, geliştirilmesi, kullanılması ve değerlendirmesine ilişkin ilkeleri ve yöntemleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda değişik kütüphane türlerinde elektronik kaynakların seçimi, değerlendirilmesi ve yönetimi teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca elektronik kaynakların elde edilmesi, yayıncılar ve yayıncılık endüstrisi, elektronik kaynaklar için derme geliştirme politikaları ve telif hakları tartışılacaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 4
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 3
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster