ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel İletişim ve Bilgi Merkezleri BBY509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-bilimsel araştırma süreci ile bilimsel iletişim ilişkisini kurar
    2-bilimsel gelişimde bilimsel iletişimin rolünü anlar
    3-bilimsel araştırma sürecinde elektronik yayıncılık ve İnternet`in yerini inceler
    4-bilimsel araştırma sürecinin sorunlarını ve yeni eğilimleri inceler
    5-Türkiye ve dünyadaki bilimsel araştırma sürecinde bilimsel iletişimin nitelik ve niceliğini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012525
    Proje3014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders tanıtımı
    2 Bilimsel iletişim süreci
    3 Bilimsel iletişim çıktıları
    4 Bilimsel iletişim sürecindeki önemli aktörler
    5 Elektronik yayıncılık
    6 Açık erişimin etkisi, açık erişim girişimleri
    7 Açık erişimin etkisi, açık erişim girişimleri
    8 Lisans anlaşmaları, telif hakkı kuralları
    9 Farklı disiplinlerdeki bilimsel iletişim ortamları
    10 Hakemli dergilere nasıl makale yazılır?
    11 Bilimsel iletişimde etik sorunlar
    12 Bilimsel iletişim ve sosyal ağlar
    13 Gelecekteki bilimsel iletişim ortamları
    14 Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Morrison, H. (2009). Scholarly communication for librarians. Cambridge: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap Suber, P. (2012). Open access. Cambridge: MIT Press. Tammaro, A.M. (2002). Scholarly communication and academic presses. Firenze University Press
    Dersin Amacı Dersin amacı bilgi yönetimi, bilgi merkezleri ve bilimsel araştırma süreci arasındaki ilişkiyi incelemek ve konunun farklı boyutlarına dikkat çekmektir. Bu bağlamda dersin içeriğine ilişkin temel kavramlar bilimsel iletişim, bilimsel yayıncılık, bilimsel bilgiye erişim, hakemlik süreci, açık erişim, bilimsel etik ve standartlardır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 2
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster