ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel İletişim ve Bilgi Merkezleri BBY509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-bilimsel araştırma süreci ile bilimsel iletişim ilişkisini kurar
    2-bilimsel gelişimde bilimsel iletişimin rolünü anlar
    3-bilimsel araştırma sürecinde elektronik yayıncılık ve İnternet`in yerini inceler
    4-bilimsel araştırma sürecinin sorunlarını ve yeni eğilimleri inceler
    5-Türkiye ve dünyadaki bilimsel araştırma sürecinde bilimsel iletişimin nitelik ve niceliğini tartışır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Morrison, H. (2009). Scholarly communication for librarians. Cambridge: Chandos Publishing.
    Yardımcı Kitap Suber, P. (2012). Open access. Cambridge: MIT Press. Tammaro, A.M. (2002). Scholarly communication and academic presses. Firenze University Press
    Dersin Amacı Dersin amacı bilgi yönetimi, bilgi merkezleri ve bilimsel araştırma süreci arasındaki ilişkiyi incelemek ve konunun farklı boyutlarına dikkat çekmektir. Bu bağlamda dersin içeriğine ilişkin temel kavramlar bilimsel iletişim, bilimsel yayıncılık, bilimsel bilgiye erişim, hakemlik süreci, açık erişim, bilimsel etik ve standartlardır.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster