ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi ve Belge Yönetiminde Standartlar BBY510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu ders sonunda öğrenci; standart kavramını, standart oluşturmada gerekli temel unsurları, mevcut mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları standartlaşma yaklaşımıyla yorumlayarak çözüm önerilerinde bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012727
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Standart ve standartlaşma kavramı
    3 Bilgi ve belge yönetiminde standartlaşma kavramı
    4 Tarihsel bakış açısından standartlaşmayı yönlendirici örgütler
    5 Uluslar arası bilgi değişimi ve standartları planlama
    6 Standart modelleri
    7 Standart modelleri
    8 Uluslar arası standartlardan örnekler
    9 Türkiye?de standartlaşma uygulamalarına örnekler
    10 Standartlaşma projeleri
    11 Uygulamalardan örnekler
    12 Uluslararası kapsamda standartların geliştirilmesi
    13 Standartların araştırmalardaki rolü ve çok yönlü standartlaşma projeleri
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Mount, Ellis. (2014)Role of Standards in Sci-Tech Libraries. Routledge
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin bilgi yönetiminde standartlarla ilgili konularda yapılan çalışmaları, araştırmaları, işlemleri, hizmetleri ve gelişmeleri hem dünya hem de Türkiye ölçeğinde bilmelerini sağlamak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 4
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 4
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 4
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 4
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 4
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster