|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
|
|
2
|
Araştırma sürecinde yapılan işlerin belirlenmesi
|
|
|
3
|
Bilgiyi elde etme aşaması
|
|
|
4
|
Bilgiyi düzenleme aşaması
|
|
|
5
|
Bilgiyi kullanma aşaması
|
|
|
6
|
Bireysel bilgi yönetim araçları
|
|
|
7
|
Bireysel bilgi yönetim araçları
|
|
|
8
|
Akademik veri tabanları ve bireysel bilgi yönetim araçları
|
|
|
9
|
Kelime işlemci yazılımlar ve bireysel bilgi yönetim araçları
|
|
|
10
|
Atıf gösterme biçimleri
|
|
|
11
|
Metin içi gönderme ve kaynakça oluşturma
|
|
|
12
|
Kurumsal atıf gösterme biçim dosyalarını oluşturma
|
|
|
13
|
Bir bütün içerisinde bireysel bilgi yönetimi sürecini yönetme
|
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Coşkun POLAT
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Binici, K. (2013). ?Citation Style Language? Uygulaması: APA Kaynak Gösterme Biçiminin Türkçeye adaptasyonu. Bilgi Dünyası, 14(2), 409?419. Retrieved from http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/102
|
|
Yardımcı Kitap
|
Polat, C., & Binici, K. (2015). Zotero: bilimsel araştırma sürecinde bireysel kaynak yönetimi aracı. (N. Özel & T. Çakmak, Eds.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Retrieved from http://www.unak.org.tr/upload/userfiles/files/zotero2015.pdf
|
|
Dersin Amacı
|
The aim of this course is to develop the students` skills in the process of research that it can be effectively and efficiently managed in the stage of information access, information organization and reporting
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
4
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
2
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
2
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
5
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
5
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
5
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|