ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Bireysel Bilgi Yönetimi BBY512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-organize their individual library
    2-standartlarına göre tahsilat kaynaklarını belirler ve sınıflandırır
    3-bilgisayarda elektronik kaynakları organize eder
    4-Bir yazılım programı aracılığıyla işlerinde farklı referans stili kullanır
    5-cite references automatically by means of computer when they are writing report.
    6-focus more on their work by personalized information management skills thanks to saving labor and time
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Araştırma sürecinde yapılan işlerin belirlenmesi
    3 Bilgiyi elde etme aşaması
    4 Bilgiyi düzenleme aşaması
    5 Bilgiyi kullanma aşaması
    6 Bireysel bilgi yönetim araçları
    7 Bireysel bilgi yönetim araçları
    8 Akademik veri tabanları ve bireysel bilgi yönetim araçları
    9 Kelime işlemci yazılımlar ve bireysel bilgi yönetim araçları
    10 Atıf gösterme biçimleri
    11 Metin içi gönderme ve kaynakça oluşturma
    12 Kurumsal atıf gösterme biçim dosyalarını oluşturma
    13 Bir bütün içerisinde bireysel bilgi yönetimi sürecini yönetme
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Binici, K. (2013). ?Citation Style Language? Uygulaması: APA Kaynak Gösterme Biçiminin Türkçeye adaptasyonu. Bilgi Dünyası, 14(2), 409?419. Retrieved from http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/102
    Yardımcı Kitap Polat, C., & Binici, K. (2015). Zotero: bilimsel araştırma sürecinde bireysel kaynak yönetimi aracı. (N. Özel & T. Çakmak, Eds.). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. Retrieved from http://www.unak.org.tr/upload/userfiles/files/zotero2015.pdf
    Dersin Amacı The aim of this course is to develop the students` skills in the process of research that it can be effectively and efficiently managed in the stage of information access, information organization and reporting
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 2
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 2
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 5
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 5
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 5
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster