ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Çağında Okuryazarlık ve Okuma Alışkanlığı BBY513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dersin sonunda öğrencilere; bilgi çağı ile birlikte hızla farklılaşan okuryazarlık kavramının ve okuma alışkanlıklarının kazandıkları yeni içerik ve anlamların doğru bir biçimde verilmesi hedeflenmiştir. Böylece, söz konusu değişime toplumsal olarak ayak uydurma konusunda en büyük sorumluluklardan birinin de bilgi merkezleri ile çalışanlarına düştüğü gerçeği, genç bilgi profesyonelleri tarafından da görülebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1521530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje2515050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 İnsanlık Tarihi ve Toplumsal Dönemler (İlkel Toplum, Tarım Toplumu, Endüstri Toplumu)
    3 Bilgi Çağı ve Getirdikleri
    4 Bilgi Çağında Bilginin Yeri ve Önemi
    5 Bilgi Toplumunda Okuryazarlık
    6 Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı
    7 Okuryazarlık Kavramı ve Bilgi Çağı İçin Anlamı
    8 Bilgi Çağında Bilgi Okuryazarlığı Modeli ve Standartları
    9 Bilgi Çağında Okuma Alışkanlığı
    10 Okuma Alışkanlığı Kazanılmasında Örgün Eğitim Süreci
    11 Okuma Alışkanlığının Kazanılmasında Bilgi Merkezlerinin Yeri ve İşbirliği Uygulamaları
    12 Bilgi Çağında Bilgisayar Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi
    13 Bilgi Çağında İnternet Teknolojisinin Okuma Alışkanlığına Etkisi
    14 Okuma Alışkanlığının Geleceği ve Bu Süreçte Bilgi Profesyonellerinin Rolü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aktan, C. C. (2005) Bilgi çağı, bilgi yönetimi ve bilgi sistemleri. Konya: Çizgi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap Bilgi okuryazarlığından yaşamboyu öğrenmeye: Bildiriler (2010) A. Aydın ve K. Ateş (Yay.Hz.). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. Bozkurt, V. (2000) Enformasyon toplumu ve Türkiye. İstanbul: Sistem Burke, P. (2002) Bilginin toplumsal tarihi. (3.bs.). M. Tunçay (Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt. Dura, C. ve Atik, H. (2002) Bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür. Kurbanoğlu, S. S. (2010) Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği. 24(4), ss. 723-747. Önal. H. İ. (2007) Medya okuryazarlığı: Kütüphanelerde yeni çalışma alanı. Türk Kütüphaneciliği. 21(3), ss. 335-359.
    Dersin Amacı Bu derste, bilgi toplumunun doğuşu, bilgi toplumunu ortaya çıkaran toplumsal ve küresel değişimlerle birlikte insanoğlunun bilgi çağını yaşamaya başlaması ve bu yeniçağda bilginin anlam ve öneminde yaşanan değişimlerin bilgi kaynaklarına ve bu kaynakların kullanılmasına olan yansımasının anlaşılır bir biçimde ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak okuryazarlık ve okuma alışkanlığı kavramlarının anlamı, önemi, türleri ile her iki kavramın bilgi merkezleri ve bilgi toplumu ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 2
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 3
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 2
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster