|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
|
|
2
|
İşbirliği Kavram ve Önemi
|
|
|
3
|
İşbirliği Yapılan Alanlar ve Bunların Sağladığı Yararlar
|
|
|
4
|
İşbirliğinin Tarihçesi ve Günümüze Yansıması
|
|
|
5
|
Bilgi Merkezleri Alanında İşbirliği Çalışmalarının Tarihi
|
|
|
6
|
Türkiye?de Bilgi Merkezleri Arasında İşbirliğinin Gelişimi
|
|
|
7
|
Türkiye?de Bilgi Merkezleri Arasında İşbirliğinin Gelişimi
|
|
|
8
|
Bilgi Merkezi Türleri İçin İşbirliğinin Anlamı
|
|
|
9
|
Sağlama ve Kataloglamada İşbirliği Uygulamaları
|
|
|
10
|
Depolamada İşbirliği Uygulamaları ve Önemi
|
|
|
11
|
Ödünç Verme Uygulamalarında İşbirliği
|
|
|
12
|
Elektronik Bilgi Kaynaklarında İşbirliği Uygulamaları
|
|
|
13
|
İnternetin Bilgi Merkezlerindeki İşbirliği Uygulamalarına Etkisi
|
|
|
14
|
Bilgi Merkezlerinde İşbirliği Uygulamalarının Geleceği
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Küçük, M. E. ve diğ. (2004) Türkiye?de kütüphanelerarası işbirliği üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği. 18(2), ss.19-134.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Özel, N. Ve Bayraktar, A. (2003) Kütüphaneler arası işbirliği ve konsorsiyumlarhttp://yunus.hacettepe.edu.tr/~nozel/kutarisbvekonso.htm
Tonta, Y. (1997) Kütüphanelerarası işbirliği ve bilgi kaynaklarının etkin kullanımı. Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıl`a Armağan. ss. 100-108.
ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi);http://www.ulakbim.gov.tr
Yıldız, G. (2007)Kütüphanelerarası işbirliği.http://internet.cervantes.es/internetcentros/biblioteca/Coobiblioestambul/Ktphanelerarasi%20isb.ppt
Yörü, H. A. (2012) Türkiye?de kütüphanelerarası işbiriliğinin kısa tarihçesi ve günümüz uygulamaları. Türk Kütüphaneciliği. 26(1), ss. 154-168.
|
|
Dersin Amacı
|
İşbirliği kavramı, yöntemleri ve işbirliği alanları ile bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamaları konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması dersin temel amacıdır. Bu amaç doğrultusunda bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamaları, işbirliği uygulamalarında bilgi merkezi türlerine ilişkin farklılıklar, ulusal ve uluslararası işbirliği uygulamalarındaki farklılaşma ve sürekli gelişen elektronik yayıncılık dünyasının bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamalarına getirdiği yenilikler ders kapsamında ele alınacak temel konu başlıklarıdır.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
4
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
5
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
3
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|