ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde İşbirliği BBY514 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dersin sonunda öğrencilerin bilgi hizmetlerinin başarısı ve verimliliği noktasında, bilgi merkezlerinde yürütülecek işbirliği uygulamalarının birincil derecede önemli rol oynadığı gerçeğine ilişkin farkındalıklarının arttırılması hedeflenmektedir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Küçük, M. E. ve diğ. (2004) Türkiye?de kütüphanelerarası işbirliği üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği. 18(2), ss.19-134.
    Yardımcı Kitap Özel, N. Ve Bayraktar, A. (2003) Kütüphaneler arası işbirliği ve konsorsiyumlarhttp://yunus.hacettepe.edu.tr/~nozel/kutarisbvekonso.htm Tonta, Y. (1997) Kütüphanelerarası işbirliği ve bilgi kaynaklarının etkin kullanımı. Kütüphanecilik Bölümü 25. Yıl`a Armağan. ss. 100-108. ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi);http://www.ulakbim.gov.tr Yıldız, G. (2007)Kütüphanelerarası işbirliği.http://internet.cervantes.es/internetcentros/biblioteca/Coobiblioestambul/Ktphanelerarasi%20isb.ppt Yörü, H. A. (2012) Türkiye?de kütüphanelerarası işbiriliğinin kısa tarihçesi ve günümüz uygulamaları. Türk Kütüphaneciliği. 26(1), ss. 154-168.
    Dersin Amacı İşbirliği kavramı, yöntemleri ve işbirliği alanları ile bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamaları konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olması dersin temel amacıdır. Bu amaç doğrultusunda bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamaları, işbirliği uygulamalarında bilgi merkezi türlerine ilişkin farklılıklar, ulusal ve uluslararası işbirliği uygulamalarındaki farklılaşma ve sürekli gelişen elektronik yayıncılık dünyasının bilgi merkezlerinde işbirliği uygulamalarına getirdiği yenilikler ders kapsamında ele alınacak temel konu başlıklarıdır.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster