ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygarlık Tarihinde Bilgi Merkezleri BBY516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ders kapsamında öğrenciler kısa uygarlık tarihi, bu tarihi biçimlendiren temel dünyanın her coğrafyasında farklılaşabilen dinamikler, bu dinamikler içinde bilgi merkezlerinin yeri, gelişim süreçleri ve bilgi merkezlerine yüklenen anlamlar ile sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2515050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
    2 Bilgi Merkezleri (tanım, önemi, amaç ve işlevleri)
    3 Bilgi Merkezlerinin Toplumsal Rolleri ve İşlevleri
    4 Antikçağ ve Ortaçağ Bilgi Merkezleri
    5 Yeniçağ Bilgi Merkezleri
    6 Rönesans, Reform ve Bilgi Merkezleri
    7 Rönesans, Reform ve Bilgi Merkezleri
    8 Halk Kütüphaneleri Tarihi: Gelişimi Etkileyen Sosyal, Siyasal, Kurumsal, Kültürel ve Eğitim Yapılanmaları
    9 Okul ve Üniversite Kütüphaneleri Tarihi: Gelişimi Etkileyen Sosyal, Siyasal, Kurumsal, Kültürel ve Eğitim Yapılanmaları
    10 Milli Kütüphaneler ve Misyonları
    11 Özel Araştırma Kütüphanelerinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
    12 Türkiye?de Bilgi Merkezleri ve Kütüphaneciliğimiz (Osmanlı Dönemi)
    13 Türkiye?de Bilgi Merkezleri ve Kütüphaneciliğimiz (Cumhuriyet Dönemi)
    14 Bilgisayar ve İnternet Teknolojisinin Bilgi Merkezlerinin Evrimi İçin Önemi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Berkes, Niyazi (2003). Türkiye?de çağdaşlaşma, (4.bs.), A. Kuyaş (Yay. Haz.), İstanbul: Yapı Kredi.
    Yardımcı Kitap Blanck, Horst (2000). Antikçağda kitap, Z. Aksu (Çev.), Ankara: Dost Kitabevi. Bloom, Jonathan M. (2003). Kağıda işlenen uygarlık: Kağıdın tarihi ve İslam dünyasına etkisi, Z. Kılıç (Çev.), İstanbul: Kitap. Burke, Peter (2002). Bilginin toplumsal tarihi, (3.bs.), M. Tunçay (Çev.), İstanbul, Tarih Vakfı Yurt. Dahl, Svend (1999) Antikçağ?dan günümüze her yönüyle kitabın tarihi, Mehmet Dündar (Çev.), Ankara: Kültür Bakanlığı. Hırçın, Selen (1995). Çivi yazısı ortaya çıkışı gelişimi ve çözümü, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü. Manguel, Alberto (2001) Okumanın tarihi, F. Elioğlu (Çev.), İstanbul: Yapı Kredi. Mason, Stephen F. (2001). Bilimler tarihi, U. Daybelge (Çev.), Ankara: Kültür Bakanlığı. Tekin, Şinasi (1993). Eski Türklerde yazı kağıt kitap ve kağıt damgaları, R. Tuba Çavdar (Yay. Haz.), İstanbul: Eren. Yıldız, Nuray (1985). Eskiçağ kütüphaneleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi. Yıldız, Nuray (2000). Eski çağda yazı malzemeleri ve kitabın oluşumu, Ankara: Türk Tarih Kurumu.
    Dersin Amacı Bu derste, insanlığın bilinen en eski tarihinden itibaren bilgi merkezlerinin gelişimi, bu gelişimi belirleyen sosyal, siyasal, kurumsal ve kültürel faktörler ile bilgi merkezlerin birey ve topluma olan etkilerinin kronolojik bir sistem dâhilinde ortaya konulması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster