ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygarlık Tarihinde Bilgi Merkezleri BBY516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ders kapsamında öğrenciler kısa uygarlık tarihi, bu tarihi biçimlendiren temel dünyanın her coğrafyasında farklılaşabilen dinamikler, bu dinamikler içinde bilgi merkezlerinin yeri, gelişim süreçleri ve bilgi merkezlerine yüklenen anlamlar ile sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Berkes, Niyazi (2003). Türkiye?de çağdaşlaşma, (4.bs.), A. Kuyaş (Yay. Haz.), İstanbul: Yapı Kredi.
    Yardımcı Kitap Blanck, Horst (2000). Antikçağda kitap, Z. Aksu (Çev.), Ankara: Dost Kitabevi. Bloom, Jonathan M. (2003). Kağıda işlenen uygarlık: Kağıdın tarihi ve İslam dünyasına etkisi, Z. Kılıç (Çev.), İstanbul: Kitap. Burke, Peter (2002). Bilginin toplumsal tarihi, (3.bs.), M. Tunçay (Çev.), İstanbul, Tarih Vakfı Yurt. Dahl, Svend (1999) Antikçağ?dan günümüze her yönüyle kitabın tarihi, Mehmet Dündar (Çev.), Ankara: Kültür Bakanlığı. Hırçın, Selen (1995). Çivi yazısı ortaya çıkışı gelişimi ve çözümü, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü. Manguel, Alberto (2001) Okumanın tarihi, F. Elioğlu (Çev.), İstanbul: Yapı Kredi. Mason, Stephen F. (2001). Bilimler tarihi, U. Daybelge (Çev.), Ankara: Kültür Bakanlığı. Tekin, Şinasi (1993). Eski Türklerde yazı kağıt kitap ve kağıt damgaları, R. Tuba Çavdar (Yay. Haz.), İstanbul: Eren. Yıldız, Nuray (1985). Eskiçağ kütüphaneleri, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi. Yıldız, Nuray (2000). Eski çağda yazı malzemeleri ve kitabın oluşumu, Ankara: Türk Tarih Kurumu.
    Dersin Amacı Bu derste, insanlığın bilinen en eski tarihinden itibaren bilgi merkezlerinin gelişimi, bu gelişimi belirleyen sosyal, siyasal, kurumsal ve kültürel faktörler ile bilgi merkezlerin birey ve topluma olan etkilerinin kronolojik bir sistem dâhilinde ortaya konulması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster