ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yayıncılık Tarihi ve Gelişimi BBY518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ders sonunda, öğrencilerin; genel yayıncılık tarihi ve bu tarihin bilgi merkezlerine etkilerinin yanı sıra elektronik yayıncılık konusunda da bilgi sahibi olmaları, her iki yayın türünün avantaj ve dezavantajlarını bilerek, bu alanda bir tercih yapmaları gerektiğinde doğru tercihi yapabilecek olmaları hedeflenmektedir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
    2 Yayıncılığın Ortaya Çıkışı
    3 Yayıncılık Alanının Temel Materyali Olarak Kitap
    4 Basımevinin İcadı ve Yayıncılık Sektörüne Etkisi
    5 Basımevinden Sonra Dünyada Yayıncılık
    6 Yayıncılığın Gelişimi (Osmanlı Dönemi)
    7 Yayıncılığın Gelişimi (Osmanlı Dönemi)
    8 Yayıncılığın Gelişimi (Cumhuriyet Dönemi)
    9 Yayıncılıkta Sansür
    10 Elektronik Yayıncılık ve Yayıncılık Sektörüne Getirdikleri
    11 Elektronik Yayıncılıkta Sosyal Medya ve Önemi
    12 Telif Hakları Kavramı ve Uluslararası Düzeyde Etki Alanı
    13 Ulusal Yayıncılıkta Telif Hakları Sorunu
    14 Yayıncılığın Bilgi Hizmetlerine Etkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akkaya, M. A. (2015) Türk beşikdevri basmalarında yazma kitap geleneğinin etkileri ve içkapağın gelişimi. İstanbul: HiperLink.
    Yardımcı Kitap Ersoy, Osman (1959). Türkiye?ye matbaanın girişi ve ilk basılan eserler, Ankara: Güven Basımevi. Foot, Mirjam M. (1998). The history of bookbinding as a mirror oa a society, London: The British Library. Kabacalı, Alpay (1997). Başlangıcından günümüze Türkiye?de matbaa basın ve yayın, İstanbul: Literatür. Kabacalı, Alpay (1989). Türk kitap tarihi: Cilt I başlangıçtan Tanzimat?a kadar, (2.bs)., İstanbul: Cem. McKitterick, David (2005). Print manuscript and search for order 1450-1830, Cambridge: Cambridge University Press. Neumann, Christoph K. (2005). Üç tarz-ı mütalaa: Yeniçağ Osmanlı dünyasında kitap okumak ve yazmak?, Tarih ve Toplum: Yeni Yaklaşımlar, Sayı 1 (241), Bahar, ss.51-76. Ronan, C.A. (2003). Bilim tarihi: Dünya kültürlerinde bilimin tarihi ve gelişmesi, E. İhsanoğlu ve F. Günergun (Çev.), Ankara: TÜBİTAK. Sabev, Orlin (2006) İbrahim Müteferrika yada ilk Osmanlı matbaa Serüveni 1726-1746 (Yeniden değerlendirme), İstanbul: Yeditepe. Smith, Margaret M. (2000). The tiyle-page ıts early devolopment: 1460-1510, London: British Library. Topdemir, H. Gazi (2002). İbrahim Müteferrika ve Türk matbaacılığı, Ankara: Kültür Bakanlığı. Yazının Çetin Yolları (2002). Focus, Sayı 2002/4-112414, Nisan, ss.88-94.
    Dersin Amacı Bilgi ve Belge Yönetimi alanının yayıncılık dünyasının doğrudan etkilediği disiplinlerden birsi olduğu gerçeğinden hareketle, bu derste öğrencilere bilgi taşıyıcı kimliği dikkate alınarak; kitabın basım teknikleri ile çoğaltılmasının evriminden başlayarak, yayıncılık sektörünün gelişmesinin bilgi dünyasına ve bilgi merkezlerine etkilerinin verilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 5
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 4
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster