ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Mimarisi BBY519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi mimarisi kavramlarını öğrenmelerini sağlamak
    2-Web sitelerini, intranetleri ve yazılım uygulamalarını daha kullanır ve erişir hale getirmek için yapılması gerekenleri bilgi mimarisi ilkeleri ışığında gözden geçirmek; - Belirli bir hizmet ve kullanıcı grubu için bilgi mimarisi tasarlama becerilerini geliştirmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1014545
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013535
    Proje20000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015252
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   202
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,73 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Bilgi Mimarisine Giriş
    3 Günlük Yaşamda Bilgi Mimarisi
    4 Düzenleme ve Etiketleme
    5 Dolaşım
    6 Arama, Dizinleme ve Sınıflama
    7 Arama, Dizinleme ve Sınıflama
    8 Araştırma ve Strateji Geliştirme
    9 Tasarım ve Belgeleme
    10 Sosyo-teknik Analiz
    11 Yeniden Tasarım
    12 Nöro Web Tasarımı
    13 Dönem ödevi sunumları-Değerlendirme
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Doğan, Mehmet. (2005). Teknoloji kimin umurunda. İstanbul: Alfa. Elektronik kopya: http://www.altiustutasarim.com/upload/tku.pdf
    Yardımcı Kitap - Krug, Steve. (2007). Kullanışlı web siteleri yaratma! Web kullanışlılığına sağduyulu yaklaşım. (2. basım). Çev. G.T. Çolak. İstanbul: Açık Akademi yayınları. - Morville, P. (2005). Ambient findability. Sebastopol, CA: O`Reilly. - Nielsen, J. (2000). Designing Web usability. Indianapolis, IN: New Riders. - Porter, J. (2008). Designing for the Social Web. Berkeley, CA: New Riders. - Weinschenk, S.M. (2009). Neuro Web Design. Berkeley, CA: New Riders.
    Dersin Amacı Bilgi mimarisi ve tasarımla ilgili temel kavramlar; bilgi tasarımı; kullanıcı arayüzleri; kullanılabilirlik; kullanıcı merkezli tasarım ilkeleri; dolaşım tasarımı; etkileşim tasarımı; bilgi arama; ontoloji geliştirme; etiketleme; mashup geliştirme; dezavantajlı kullanıcılar için tasarım.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 3
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster