|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Giriş
|
|
|
2
|
Bellek Kavramı ve Belleğin Kaynakları
|
|
|
3
|
Bellek ve Bilgi, Bilgi Kaynağı İlişkisi
|
|
|
4
|
Toplumsal Devamlılık Sürecinde Yerel Belleğin Önemi
|
|
|
5
|
Kentlileşme, Kent Kültürü ve Bu Kültürün Aktarılır Olmasının Gerekliliği
|
|
|
6
|
Yerel Bellek Kurumlarının Ortaya Çıkması
|
|
|
7
|
Yerel Bellek Kurumlarının Ortaya Çıkması
|
|
|
8
|
Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Müzeleri
|
|
|
9
|
Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Arşivleri
|
|
|
10
|
Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Kütüphaneleri
|
|
|
11
|
Dünyada Kent Arşivi, Müzesi ve Kütüphanelerinin Gelişimi
|
|
|
12
|
Türkiye?de Kent Arşivi, Müzesi ve Kütüphanelerinin Gelişimi
|
|
|
13
|
Dünyada ve Türkiye?de Yerel Bellek Kurumu Örnekleri
|
|
|
14
|
Yerel Bellek Kurumlarının Diğer Bilgi Merkezleri İle İlişkisi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Ahmetbeyoğlu, A. (2010). Kent arşivlerinin tarih ve kültür araştırmalarındaki yeri. Kent Hafıza Merkezleri. Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 375-386.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Dearstyne, B. W. (2001). Arşivsel Girişim: Modern Arşivcilik İlkeleri, Uygulamaları ve Yönetim Teknikleri. M. Akbulut and A. O. İcimsoy (Çev.). İstanbul: Eren.
Huot, J. L. (2000). Kentlerin doğuşu. Ankara: İmge.
Keseroğlu, H. S. (2010). Yerel Bellek Olarak Kütüphane. Kent Hafıza Merkezleri: Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 181-191.
Mumford, L. (1997). The city in history. New York: MJF Books.
Rukancı, F. (2009a). Ulusal kültürümüzün yaşam kaynağı olarak arşivler. 6. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi Bildirileri 21-26 Kasım 2005 Volume II. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi, 895-902.
Saka, S. (2004). Şehir Arşivlerinin Gelişimi ve Türkiye?de Şehir Arşivi Olgusu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
Weber, M. (2012). Şehir ve modern kentin oluşumu. M. Ceylan (Çev.). İstanbul: Yarın.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, kuruluş amaçları ve sorumluluklar dikkate alındığında, bulundukları şehrin hafızası olmanın yanı sıra birer bilgi merkezi olan kent arşivleri ve kent merkezlerinin bilginin korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasında üstlendikleri rolün önemi konusunda öğrencilerde bilgiyle zenginleştirilmiş farkındalık yaratmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
4
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
3
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
4
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
3
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
4
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
3
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|