ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kent Arşivleri, Kent Müzeleri ve Yerel Bellek BBY520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de henüz gelişmekte olan bir alan olan kent arşivciliği ve kent müzeciliğinin dünyanın farklı ülkelerinden seçilen örnekler üzerinden kıyaslamaların da yapılacağı dersin sonunda, öğrencilerin aynı zamanda birer yerel bellek kurumları olan kent arşivi ve kent müzesi kurmaya sıcak bakan kurum ya da kişileri ikna edebilecek bilgiye sahip olması hedeflenmiştir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1522550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
    2 Bellek Kavramı ve Belleğin Kaynakları
    3 Bellek ve Bilgi, Bilgi Kaynağı İlişkisi
    4 Toplumsal Devamlılık Sürecinde Yerel Belleğin Önemi
    5 Kentlileşme, Kent Kültürü ve Bu Kültürün Aktarılır Olmasının Gerekliliği
    6 Yerel Bellek Kurumlarının Ortaya Çıkması
    7 Yerel Bellek Kurumlarının Ortaya Çıkması
    8 Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Müzeleri
    9 Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Arşivleri
    10 Yerel Bellek Kurumları Olarak Kent Kütüphaneleri
    11 Dünyada Kent Arşivi, Müzesi ve Kütüphanelerinin Gelişimi
    12 Türkiye?de Kent Arşivi, Müzesi ve Kütüphanelerinin Gelişimi
    13 Dünyada ve Türkiye?de Yerel Bellek Kurumu Örnekleri
    14 Yerel Bellek Kurumlarının Diğer Bilgi Merkezleri İle İlişkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ahmetbeyoğlu, A. (2010). Kent arşivlerinin tarih ve kültür araştırmalarındaki yeri. Kent Hafıza Merkezleri. Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 375-386.
    Yardımcı Kitap Dearstyne, B. W. (2001). Arşivsel Girişim: Modern Arşivcilik İlkeleri, Uygulamaları ve Yönetim Teknikleri. M. Akbulut and A. O. İcimsoy (Çev.). İstanbul: Eren. Huot, J. L. (2000). Kentlerin doğuşu. Ankara: İmge. Keseroğlu, H. S. (2010). Yerel Bellek Olarak Kütüphane. Kent Hafıza Merkezleri: Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 181-191. Mumford, L. (1997). The city in history. New York: MJF Books. Rukancı, F. (2009a). Ulusal kültürümüzün yaşam kaynağı olarak arşivler. 6. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi Bildirileri 21-26 Kasım 2005 Volume II. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi, 895-902. Saka, S. (2004). Şehir Arşivlerinin Gelişimi ve Türkiye?de Şehir Arşivi Olgusu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Weber, M. (2012). Şehir ve modern kentin oluşumu. M. Ceylan (Çev.). İstanbul: Yarın.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kuruluş amaçları ve sorumluluklar dikkate alındığında, bulundukları şehrin hafızası olmanın yanı sıra birer bilgi merkezi olan kent arşivleri ve kent merkezlerinin bilginin korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasında üstlendikleri rolün önemi konusunda öğrencilerde bilgiyle zenginleştirilmiş farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 3
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster