ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Teknolojisi Yönetimi BBY522 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) tarihsel bağlamda incelemek - Çeşitli kütüphane ve bilgi teknolojileri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ve bu teknolojilerin daha iyi bilgi hizmeti vermek üzere nasıl kullanılacağını anlamak - BİT`in yönetsel ve örgütsel özelliklerini (örneğin, alt yapı, maliyet, personel ve diğer faktörler) incelemek - BİT yazılım ve donanımıyla ilgili pratik bilgiler edinmek
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2014545
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   225
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,5 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) yönetimiyle ilgili temel kavramlar
    3 BİT Yönetimi: İlkeler, uygulamalar, yöntemler ve terminoloji
    4 Son kullanıcı bilişimi
    5 Yenilikçi küresel bilgi sistemlerinde telekomünikasyon
    6 BIT Yönetimi ve rekabet avantajı
    7 BIT Yönetimi ve rekabet avantajı
    8 Bilgi sistemlerinde planlama ve bütçeleme
    9 Hareket işleme sistemleri (transaction processing systems)
    10 Ofis Otomasyonu sistemleri
    11 Karar destek sistemleri
    12 Uzman sistemler
    13 Üst yönetici destek sistemleri
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Brown, C.V. et al. (2011). Managing Information Technology (7th Edition)
    Yardımcı Kitap Baase, S. (2008). A Gift of Fire: Social, Legal, and Ethical Issues for Computers and the Internet . Betz, F. (2003). Teknolojik Yenilik Yönetimi: Değişimle Gelen Rekabet Avantajı. Çeviren: Pınar Güran. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları No:339. Ankara
    Dersin Amacı Bilgi teknolojilerinin yönetimiyle ilgili konuların sistem ve kontrol teorileri bağlamında incelenmesi; analiz, tasarım ve geliştirmeyle ilgili kritik alanların gözden geçirilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 4
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 3
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 3
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 5
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 5
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster