|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş ve Ders tanıtımı
|
|
|
2
|
Temel Kavramlar
|
|
|
3
|
Temel Kavramlar
|
|
|
4
|
Bibliyometrik Yasalar
|
|
|
5
|
Bibliyometrik Yasalar
|
|
|
6
|
Bibliyometrik Yasalar
|
|
|
7
|
Bibliyometrik Yasalar
|
|
|
8
|
Bibliyometrik Göstergeler
|
|
|
9
|
Bibliyometrik Göstergeler
|
|
|
10
|
Bibliyometrik Göstergeler
|
|
|
11
|
Atıf veritabanları (ISI, Scopus, MathSciNet)
|
|
|
12
|
Atıf veritabanları (ISI, Scopus, MathSciNet)
|
|
|
13
|
Atıf veritabanları (ISI, Scopus, MathSciNet)
|
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Egghe, L. (2006). Theory and practise of the g-index. Scientometrics, 69(1), 131-152.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Egghe, L., & Rousseau, R. (2002). Co-citation, bibliographic coupling and a characterization of lattice citation networks. Scientometrics, 55(3), 349-361.
Egghe, L., & Rousseau, R. (2002). A proposal to define a core of a scientific subject: A definition using concentration and fuzzy sets. Scientometrics, 54(1), 51-62.
Egghe, L. (2005). Zipfian and lotkaian continuous concentration theory. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 56(9), 935-945.
Garfield, E. (1972, November). Citation analysis as a tool in journal evaluation. American Association for the Advancement of Science.
Garfield, E. (2006). The history and meaning of the journal impact factor. Jama,295(1), 90-93.
Garfield, E. (1999). Journal impact factor: a brief review. Canadian Medical Association Journal, 161(8), 979-980.
Garfield, E. (1964). Science Citation Index-A new dimension in indexing.Science, 144(3619), 649-654.
|
|
Dersin Amacı
|
Bilgi kaynaklarının niceliksel olarak değerlendirilmesi sonucunda bilgi üretiminde kurulmuş ve kurulması ihtimal olan ilişki eğilimlerinin ve yönelimlerin saptanmasını öğrenir.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
4
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
3
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
3
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
3
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
4
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
3
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
4
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|