ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı BBY524 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Web teknolojilerinin tarihsel gelişim sürecini tanımlar
    2-Sosyal medya araçlarının avantajlarını ve dezavantajlarını tartışır
    3-Bilgi merkezlerinde sosyal medya araçlarının kullanımını avantaj ve dezavantajları ile karşılaştırır.
    4-Sosyal medya politikasının gerekliliğini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı K1
    2 Web Teknolojileri (web 1.0, web 2.0, web 3.0) K1
    3 Sosyal medyanın yükselişi K1, K5
    4 Geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki farklar ve benzerlikler K1
    5 Sosyal medya araçları K2, K3, K4
    6 Sosyal medya uzmanlığı K2, K3, K4
    7 Webmaster araçları ve sosyal medya hesap yönetimi K2, K3, K4
    8 Webmaster araçları ve sosyal medya hesap yönetimi K2, K3, K4
    9 Sosyal medya ve devrimler K5
    10 Kurumsal kimliklerin ve sosyal medya kullanımı K1
    11 Türkiye ve dünyada sayılarla sosyal medya kullanımı K1, K5
    12 Gençlik ve sosyal medya K2
    13 Sosyal medyanın bilgi merkezlerinde kullanımı K1, K2, K5, K3, K4
    14 Sosyal medyanın bilgi merkezlerinde kullanımı K1, K2, K5, K3, K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Burcu Umut Zan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dağhan, I., Yazıcıoğlu, O.(2012). Türkiye ve Sosyal Medya. Okuyanus Yayınları. İstanbul. K2. Gençlik ve Sosyal Medya Araştırma Raporu.(2013). T. C. Gençlik ve Spor Bakanlığı. Gençlik araştırmaları Yayınları No:4 K3. Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: sosyal webde pazarlama stratejileri. Efil Yayınevi. İstanbul. K4. Babaoğlulları, A. R. (2013). Gezi Parkı Sürecine Dijital Vatandaş?ın Etkisi K5. Çetin, A., (2012). Arap Baharı ve Türkiye. Avrasya Araştırmaları serisi No:1.Çankırı Karatekin Üniversitesi Avrasya Stratejik Uygulama ve Araştırma Merkezi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; sosyal medyanın doğru kullanıldığı zaman kurumsal bazda pozitif etkilerinin olduğunu ve maksimum verimin alınması için sosyal medya araçlarının uygun yönetilmesi gerektiğini öğrencilere aktarmaktır.
    Dersin İçeriği Web teknolojileri getirdiği gelişimleri Web1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0 araçları çerçevesinde değerlendirilir. sosyal medya araçları incelenir. Sosyal medya araçlarının avantaj ve dezavantajları araştırılır. Uluslararası üniversite kütüphaneleri sosyal medya politikaları değerlendirilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 3
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster