ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Yönetiminde Sosyal Medya Kullanımı BBY524 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Web 2.0 teknolojisi ile hayatımıza giren içerikleri ve bu teknolojilerin kurumsal avantaj ve dezavantajlarının neler olduğunu bilir ve bu içerikleri bilgi merkezinin yapısına uygun şekilde kullanıcılar ile bu arayüzler sayesinde iletişim kurmayı becerir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Web Teknolojileri (web 1.0, web 2.0, web 3.0)
    3 Sosyal medyanın yükselişi
    4 Geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki farklar ve benzerlikler
    5 Sosyal medya araçları
    6 Sosyal medya uzmanlığı
    7
    8 Webmaster araçları ve sosyal medya hesap yönetimi
    9 Sosyal medya ve devrimler
    10 Kurumsal kimliklerin ve sosyal medya kullanımı
    11 Türkiye ve dünyada sayılarla sosyal medya kullanımı
    12 Gençlik ve sosyal medya
    13 Sosyal medyanın bilgi merkezlerinde kullanımı
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç.Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Dağhan, I., Yazıcıoğlu, O.(2012). Türkiye ve Sosyal Medya. Okuyan Us Yayınları. İstanbul.
    Yardımcı Kitap Gençlik ve Sosyal Medya Araştırma Raporu.(2013). T. C. Gençlik ve Spor Bakanlığı. Gençlik araştırmaları Yayınları No:4 Akar, e. (2010). Sosyal medya pazarlaması: sosyal webde pazarlama stratejileri. Efil Yayınevi. İstanbul. Babaoğlulları, A. R. (2013). Gezi Parkı Sürecine Dijital Vatandaş?ın Etkisi Çetin, A., (2012). Arap Baharı ve Türkiye. Avrasya Araştırmaları serisi No:1.Çankırı Karatekin Üniversitesi Avrasya Stratejik Uygulama ve Araştırma Merkezi.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; sosyal medyanın doğru kullanıldığı zaman kurumsal bazda pozitif etkilerinin olduğunu ve maksimum verimin alınması için sosyal medya araçlarının uygun yönetilmesi gerektiğini öğrencilere aktarmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 3
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 4
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 3
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster