ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`de Yayın Hayatı BBY525 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yayıncılık kavramını tanımlar
    2-Türkiye`de yayıncılığın gelişimini açıklar
    3-Cumhuriyet`in yayıncılığa etkisini kavrar
    4-Ulusal Yayın Kongrelerini ve birbirleriyle olan ilişkilerini tartışır
    5-Basılı ve elektronik yayıncılığın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır
    6-Yayıncılık konusundaki gelişmelerin bilgi hizmet ve merkezlerine etkisini değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı K1, K2
    2 Türkiye`ye matbaanın girişi ve ilk basılan eserler K5, K7, K8, K10, K11
    3 Tanzimat Fermanı, yayıncılık ve kütüphaneler K16, K15, K14, K13
    4 Islahat Fermanı, yayıncılık ve kütüphaneler K3
    5 Meşrutiyet, yayıncılık ve kütüphaneler K3
    6 Cumhuriyet, yayıncılık ve bilgi merkezleri K16, K15, K14, K13
    7 Cumhuriyet, yayıncılık ve bilgi merkezleri K16, K15, K14, K13
    8 Birinci Türk Neşriyat Kongresi, İkinci Türk Yayın Kongresi K6
    9 Üçüncü Yayın Kongresi ve Telif Hakları Kurultayı K17
    10 Dördüncü Ulusal Yayın Kongresi K9
    11 Beşinci Ulusal Yayın Kongresi K4
    12 Basılı yayıncılık ile elektronik yayıncılığın karşılaştırılması K16, K2
    13 Yayıncılık konusundaki gelişmelerin bilgi hizmet ve merkezlerine etkisi K16, K2
    14 Yayıncılık konusundaki gelişmelerin bilgi hizmet ve merkezlerine etkisi K16, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Burcu UMUT ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Alpay, M. (1976). Harf devriminin kütüphanelerde yansıması. İstanbul: İstanbul Üniv. K2. Atılgan, D. (1994). Türkiye`de yayın hayatı: 1985-1994. 50. kuruluş yılında Millî Kütüphaneye armağan içinde (ss. 149-157). Ankara: Millî Kütüphane. K3. Baysal, J. (2010). Osmanlı Türklerinin bastıkları kitaplar:1729-1875. H. S. Keseroğlu ve İ. Mengülerek (Yay. Haz.). İstanbul: Hyperlink. K4. Beşinci ulusal yayın kongresi. (2009). 31 Ekim 2011 tarihinde http://www.ulusalyayinkongresi.gov.tr adresinden erişildi. K5.Binark, İ. (1977). Matbaanın Türkiye`ye geç girişinin sosyal-psikolojik sebepleri. Türk Kütüphaneciliği, 26(1), 23-47. K6.Birinci Türk neşriyat kongresi. (1997). Ankara: Edebiyatçılar Derneği. K7.Candan, B. (2011). Matbaadan internete Türkiye`de yayın hayatı ve kütüphaneler. Türk Kütüphaneciliği, 25 (4), 470-493. K8. Çakın, İ. (2004). Müteferrika matbaasının düşündürdükleri ve Avrupa`da basımcılığın etkileri: Gelecek için geçmişi anlamak. Bilgi Dünyası, 5(2), 153-167. K9. Dördüncü ulusal yayın kongresi. (1998). Ankara: Millî Kütüphane. K10. Ersoy, O. (1959). Türkiye`ye matbaanın girişi ve ilk basılan eserler. Ankara: Ankara Üniv. K11. Gerçek, S. N. (1939). Türk Matbaacılığı. İstanbul: Devlet Basımevi. K12.İkinci Türk yayın kongresi. (1987). Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı. K13.İnuğur, M. N. (2002). Basın ve yayın tarihi. İstanbul: Der Yayınları. K14. İskit, S. R. (2000). Türkiye`de neşriyat hareketleri tarihine bir bakış. Ankara: MEB. K15. Kabacalı, A. (2000). Başlangıcından günümüze Türkiye`de matbaa basın ve yayın. İstanbul: Literatür. K16. Soysal, Ö. (2007). Türk kütüphaneciliği/Bilginin yazgısı. Ankara: TKD. K17. Üçüncü yayın kongresi ve telif hakları kurultayı.(1992). Ankara: Kültür Bakanlığı
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Anadolu`ya matabaanın gelişinden itibaren yayıncılık faaliyetlerine etkisinin ve cumhuriyet döneminde Türk harflerinin kabulu ile ortaya çıkan gelişmeler ve ulusal yayın kongrelerinin bu gelişmeye etkilerini incelenmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste, matbaanın Türkiye`ye gelişinden yeni Türk harflerinin kabulüne kadar Türkiye`deki yayıncılıkla ilgili gelişmeler, Cumhuriyet ve yayıncılığa etkisi, Ulusal Yayın Kongreleri ve birbirleriyle olan ilişkileri, basılı yayıncılık ile elektronik yayıncılığın avantaj ve dezavantajları işlenmekte ve yayıncılık konusundaki gelişmelerin bilgi hizmet ve merkezlerine etkisi üzerinde durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 2
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 3
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 3
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster