ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Açık Erişim ve Kurumsal Açık Erişim Sistemleri BBY526 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Açık erişim, açık erişim yayıncılık, açık erişim arşivler gibi kavramları tanımlar.
    2-Açık erişim modelleri ve kurumsal arşivlerle ilgili standartları değerlendirir.
    3-Ulusal ve uluslararası düzeyde açık erişim kurumsal arşiv politikalarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı K1
    2 Açık erişim yayıncılık modelleri K1
    3 Açık erişim dergiler K1
    4 Kişisel Arşivleme K1
    5 Kurumsal arşivler K1
    6 Açık Erişimin Gelişimi, K1
    7 ANKOS ve açık erişim, K1
    8 Kurumsal arşiv politikası oluşturma K1
    9 Standartlar K1
    10 Fikri mülkiyet hakları K1
    11 Maliyet ve personel K1
    12 Kurumsal arşiv iş akışı K1
    13 Tutundurma faaliyetleri K1
    14 Dünyadan ve Türkiye`den kurumsal arşiv örnekleri K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BBY526 Açık Erişim ve Kurumsal Açık Erişim Sistemleri Ders Notları
    Yardımcı Kitap YK1. Candan, B. (2016). Open access concept and the viewpoint of academic staff in Turkish universities to the institutional repositories. Athens Journal of Mediterranean Studies, 2 (1), 21-44. YK2. Dilek - Kayaoğlu, H. (2006). Açık Erişim Kavramı ve Gelişmekte Olan Bir Ülke Olarak Türkiye İçin Anlamı, Türk Kütüphaneciliği. Cilt 20, Sayı 1, 29-60.ss. YK3. Polat, C. (2006). Bilimsel Bilgiye Açık Erisim ve Kurumsal Açık Erisim Arsivleri. Journal of Social Sciences , 6 (37), 53-80.ss. YK4. Velterop, J.J.M. (2005). Open access publishing and scholarly societies: a guide. New York: Open Society Institute. http://www.soros.org/openaccess/scholarly_guide.shtml
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, açık erişim, açık erişim yayıncılık, açık erişim modelleri ve kurumsal arşivlerle ilgili standartlar, ulusal ve uluslararası işlerlik çerçevesinde kurumsal ve ulusal politikaların oluşturulmasına yönelik bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Açık erişim, açık erişim yayıncılık, açık erişim modelleri ve kurumsal arşivler, ulusal ve uluslararası çalışmalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 5
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. 5
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster