ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Açık Erişim ve Kurumsal Açık Erişim Sistemleri BBY526 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Açık erişim, açık erişim yayıncılık, açık erişim arşivler gibi kavramları tanımlayabilir
    2-Açık erişim modelleri ve kurumsal arşivlerle ilgili standartları öğenecek,
    3-Ulusal ve uluslararası işlerlik çerçevesinde kurumsal ve ulusal politikaların oluşturulmasına yönelik bilgi ve deneyim kazanacak.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2522040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 Açık erişim modelleri
    3 Açık erişim dergiler
    4 Kişisel Arşivleme
    5 Kurumsal arşivler
    6 Açık Erişimin Gelişimi, ANKOS ve açık erişim,
    7 Ara Sınavlar/Dönem Ödevi / Proje Sunumu
    8 Kurumsal arşiv politikası oluşturma
    9 Standartlar
    10 Fikri mülkiyet hakları
    11 Maliyet ve personel
    12 Kurumsal arşiv iş akışı
    13 Tutundurma faaliyetleri
    14 Dünyadan ve Türkiye`den kurumsal arşiv örnekleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar ANKOS AEKA Grubu (2010). Open Access Report 2010: Turkey. ANKOS AEKA Grubu[Bu rapor AEKA Grup üyeleri A. Türkfidanı, G. Gürdal Ve A. Moral tarafından hazırlanmıştır.].
    Yardımcı Kitap Atılgan, D. (2006) Türkiye`de Açık Arşiv Çalışmaları ve Ankara Üniversitesi Örneği. Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu-2 Kasım 2006 Ankara. Bilimsel Bilgiye Açık Erişim. Çeviren İ. HOLT, (06/02/2006). Björk B-C,Roos A,Lauri M (2009) Scientific journal publishing ? yearly volume and open access availability, Information Research 14, Paper 391,http://InformationR.net/ir/14-1/paper391.html. Coşkun, C. (2006). Açık Erişim Standartları, (09/03/2006). Coşkun, C. (2006). E-Baskı Arşivleri. (10/03/2006). Coşkun, C., Bayram, Ö., Holt, İ., Karasözen, K. (20/05/2007). Kurumsal Arşiv Oluşturma Rehberi. Dilek - Kayaoğlu, H. (2006). Açık Erişim Kavramı ve Gelişmekte Olan Bir Ülke Olarak Türkiye İçin Anlamı, Türk Kütüphaneciliği. Cilt 20, Sayı 1, 29-60.ss. Çelik, S., Gürdal, G. Keten, B., Kutlutürk, L., Türkfidanı, A., (2013). Açık Erişim ve DSpace Kurumsal Arşiv Yazılımı. Akademik Bilişim ? 2013 Konferansı Akdeniz Üniversitesi Enformatik Bölüm Başkanlığı 23-25 Ocak 2013, Antalya. Holt, İ. (2006). Uluslararası bir Açık Arşiv: E-LIS, Akademik Bilişim Konferansı, Denizli: 7-11 Şubat, 2006. Polat, C. (2006). Bilimsel Bilgiye Açık Erisim ve Kurumsal Açık Erisim Arsivleri. Journal of Social Sciences , 6 (37), 53-80.ss. Tonta, Y. (2005). Bilimsel Bilgiye Açık Erişim. (Davetli bildiri). E-Dünyada Bilgi Yönetimi: Bilimsel İletişim İçin Yeni Modeller Uluslararası Konferansı, 12-13 Ekim 2005, İstanbul. Velterop, J.J.M. (2005). Open access publishing and scholarly societies: a guide. New York: Open Society Institute. http://www.soros.org/openaccess/scholarly_guide.shtml Way, D. (2010) The Open Access Availability of Library and Information Science Literature. Preprint to be published, http://www.earlham.edu/~peters/fos/newsletter/01-02-10.htmd in College & Research Libraries.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, açık erişim, açık erişim yayıncılık, açık erişim modelleri ve kurumsal arşivlerle ilgili standartlar, ulusal ve uluslararası işlerlik çerçevesinde kurumsal ve ulusal politikaların oluşturulmasına yönelik bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 5
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 5
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster