Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
|
2
|
Sanayi (Endüstri) Devrimi öncesi yönetim anlayışı
|
|
3
|
Sanayi (Endüstri) Devrimi sonrası yönetim anlayışı (Devam)
|
|
4
|
Bilgi Çağı ve Bilgi Toplumunda yönetim anlayışı
|
|
5
|
Öğrenen örgütler
|
|
6
|
Dengeli Ölçüm Kartı
|
|
7
|
Ara Sınavlar/Dönem Ödevi / Proje Sunumu
|
|
8
|
Kıyaslama
|
|
9
|
Toplam Kalite Yönetimi
|
|
10
|
Toplam Kalite Yönetimi (Devam)
|
|
11
|
Toplam Kalite Yönetimi (Devam)
|
|
12
|
Bilgi Merkezleri ve Kalite Yönetimi
|
|
13
|
Bilgi Merkezleri ve Kalite Yönetimi
|
|
14
|
Bilgi Merkezleri ve Kalite Yönetimi (Devam)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Buket CANDAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akbayrak, E.H. (2006).Kütüphanelerde bir hizmet kalitesi ölçümü modeli: LibQUAL+TM. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 245-268). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
Aktan, C.C. (2006).Toplam kalite yönetiminin temelleri. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 131-142). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
Argote, Linda. (2005). Reflections on two views of managing learning and knowledge in organizations. Journal of Management Inquiry, 14(1), 43-48.
ÇAKMAK, Nermin. (2005). Bilgi Merkezlerinin Yönetiminde "Balanced Scorecard (BSC): Dengeli Kurumsal Karne" Yaklaşımı. ÜNAK`05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması Yıllık Toplantı Bildirileri içinde. http://kaynak.unak.org.tr/mod/data/view.php?d=1&rid=53
ISO. (2015). Quality management principles. http://www.iso.org/iso/qmp_2012.pdf
Kaplan, Robert and Norton Davis. (1999). Balanced scorecard. İstanbul: Sistem Yayınları.
Öğüt, Adem. (2001). Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel Yayınları.
Üstün, Ayşe. (1998). Bilgi kurumlarında toplam kalite yönetimi ve verimlilik. Türk Kütüphaneciliği, 12 (1), 8-20.
Yılmaz, Erol. (2005). Bilgi merkezlerinin yönetiminde toplam kalite yönetimi. Ankara: Alp Yayınları.
Yılmaz, Malik. (2003). Bilgi merkezlerinde ve toplam kalite yönetimi ilişkisi.Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4 (2), 257-268.
Yılmaz, Malik. (2004). Bir örgüt olarak bilgi merkezlerinde yönetim ve yönetici. Türk Kütüphaneciliği, 18 (2), 163-184.
Yönetim ve organizasyon. (2001). Editör Salih Güney. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, kalite yönetiminin ve kalite paradigmalarının temel ilkelerini tanıtmak ve bu ilkeleri bilgi merkezleri açısından değerlendirerek, bilgi merkezlerinin yönetimine kalite perspektifinden bakabilecek bilgi ve deneyimi kazandırmaktır. Ders kapsamında, örgütlerde kalite geliştirme yöntemleri, dünya kalite örgütleri, dünyada verilen kalite ödülleri, dengeli ölçüm kartı, altı sigma yaklaşımı, kıyaslama ve yalın düşünce, toplam kalite yönetimi gibi konular işlenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
5
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
5
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
5
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
3
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
4
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
3
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
5
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
5
|