ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşam Boyu Öğrenme ve Okuryazarlık BBY530 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okuryazarlık kavramının içeriği, önemi ve türlerini tanımlat,
    2-Okuryazarlık olgusunun kendi kendine öğrenme, öğrenmeyi öğrenme, e-öğrenme, öğrenen toplum, açık toplum, bilgi toplumu ve bilgi kültürü kavramları ile bağlantısını açıklar,
    3-Bir geçit olarak kütüphane ve bilgi merkezlerinin taşıdığı toplumsal sorumlulukları tartışabilir,
    4-Bu konularda kütüphane ve bilgi merkezlerine yönelik projeler geliştirebileck.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 Okuryazarlık kavramının tarihsel gelişim süreci
    3 Okuryazarlık türleri
    4 Algılama ve öğrenme
    5 Öğrenme kuramları
    6 Öğrenme ilkeleri ve öğrenmeyi öğrenmek
    7 Ara Sınavlar/Dönem Ödevi / Proje Sunumu
    8 Bilgi toplumunda bilgi ve bilgilenim kültürü
    9 Yaşam boyu öğrenme
    10 Türkiye?de yaşam boyu öğrenme
    11 Türkiye?de yaşam boyu öğrenme (Devam)
    12 Yaşam boyu öğrenme stratejileri
    13 Yaşamboyu öğrenme programları
    14 Bilgi merkezleri ve yaşam boyu öğrenme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar A memorandum on lifelong learning. (2000, 30 Ekim) [Comission Staff Working Paper]. http://ec.europa.eu/education/policies/lll/life/memoen.pdf Akbaş, O., ve Özdemir, S. M. (2002). Avrupa Birliğinde yaşam boyu öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 155-156. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/155-156/akbas.htm Akman, İ. (2000). Bilgi çağı ve halk kütüphaneleri [Okuyucu Mektupları]. Türk Kütüphaneciliği, 14 (3), 355-356. Ayhan, S. (2005). Dünden bugüne yaşam boyu öğrenme. F. Sayılan ve A. Yıldız (Yay. Haz.), ?Yaşam boyu öğrenme: sempozyum bildirileri ve tartışmalar?: I. Yaşam boyu öğrenme sempozyumu 9-10 Aralık 2004 Ankara içinde (ss. 2-14). Ankara : Pagem Yayıncılık. Avgerinou, M and Ericson, J. (1997). A review of the concept of visual literacy. British Journal of Educational Literacy, 28 (4), 280-291. Bayram, Ö.G. (1998). Yükselen değerler: yaşam boyu öğrenim ve kütüphaneler [Okuyucu mektupları] . Türk Kütüphaneciliği, 12, (4), 345-346. Calimera Guidelines Learning (formal and informal): Cultural applications: Local institutions mediating electronic resources. (2005, 01 Şubat). http://www.calimera.org/Lists/Guidelines%20PDF/Learning_(formal_and_informal).pdf Canbay, C. (2006). Avrupa birliği sürecinde enformasyon okuryazarlığı. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 131-142). Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği. Coşkun, Y. D. ve Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşamboyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120. DPT. (2001). Hayat boyu eğitim veya örgün olmayan eğitim özel ihtisas komisyonu raporu (Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Yayın No: DPT: 2568 ? ÖİK: 584). Ankara: DPT Dokuzuncu Kalkınma Planı (2007-2013). http://www.eduser.com.tr/upload/dosya/34._dpt8.kalkinmaplanihayatbo.pdf Duman, A. (2005). Türkiye?de yaşam boyu öğrenme siyasalarını oluştur(a)mamanın dayanılmaz hafifliği. F. Sayılan ve A. Yıldız (Yay. Haz.), ?Yaşam boyu öğrenme: sempozyum bildirileri ve tartışmalar?: I. Yaşam boyu öğrenme sempozyumu 9-10 Aralık 2004 Ankara içinde (ss. 31-44). Ankara: Pagem Yayıncılık. Edwards, R. ve Usher, R. (2008). Atroubled space of possibilities: lifelong learning and the postmodern. P. Sutherland and J. Crowther (eds.), Lifelong learning: concept and contexts içinde (ss. 58-67). London: Routledge. European Commission. (2006). Erasmus: success stories ? Europe creates opportunities [Elektronik versiyon]. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/erasmus/success-stories_en.pdf Ersoy, A. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye?de halk kütüphaneleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Ersoy, Aynur ve Yılmaz, Bülent. (2009). Yaşamboyu öğrenme ve Türkiye?de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834. Güler, B. (2004). Yaşamboyu öğrenme sürecinde halk kütüphanelerinin yeri ve önemi. S. Arslantekin ve F. Özdemirci (Yay. Haz.). Kütüphaneciliğin destanı uluslararası sempozyumu bildirileri içinde. (ss. 173-190). Ankara: Ankara Üniversitesi. Gürdal, Oya. (2000). Yaşamboyu öğrenme etkinliği: Enformasyon okuryazarlığı. Türk Kütüphaneciliği, 14(2), 176-187. Gürdal, O. (2004). Bilgi toplumu geçitinde bilgi ve bilgilenim kültürü. D. Atılgan (Yay. Haz.). Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünün kuruluşunun 50. yılı anısına içinde. (ss. 51-64). Ankara: Ankara Üniversitesi. Gürdal, O. (2004). Learning Society, learning to learn, literacy concept and the contribution of the libraries in the knowledge society gateway. M. Yalvaç ve S. Gülseçen (Yay. Haz.). First International conference on innovations in learning fort he future: e-learnıng içinde. (ss. 657-673). İstanbul: İstanbul University. Hake, B. (2005). Dünden bugüne yaşam boyu öğrenme. F. Sayılan ve A. Yıldız (Yay. Haz.), ?Yaşam boyu öğrenme: sempozyum bildirileri ve tartışmalar?: I. Yaşam boyu öğrenme sempozyumu 9-10 Aralık 2004 Ankara içinde (ss. 15 - 30). Ankara: Pagem. Kurt, A. A. (2010). Okuryazarlukta dönüşümler. H. F. Odabaş (Yay. Haz.) Bilgi ve iletişim teknolojileri ışığında dönüşümler içinde (ss. 81-102). Ankara: Nobel Yayınları Lau, J. (2006). Guidelines on information literacy for lifelong learning. IFLA, http://www.ifla.org/publications/guidelines-on-information-literacy-for-lifelong-learning Line, M. B. (1997). Re-engineering libraries for a lifelong learning society. Logos, 8, 35-41. Önal, İ. (2010). Tarihsel değişim sürecinde yaşamboyu öğrenme ve okuryazarlık: Türkiye deneyimi. Bilgi Dünyası, 11(1), 101-121. Polat, Coşkun ve Odabaş, Hüseyin. (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu Bildiri Kitabı içinde 11 Şubat 2014 tarihinde http://eprints.rclis.org/12661/ adresinden erişildi. Poyraz, H. ve Titrek, O. (2014?). Türkiye?de hayatboyu öğrenmenin geliştirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (1), 114- 131. http://www.efdergi.ibu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/1140/2076 Singh, M. (2002). The global and international discourse of lifelong learning from the perspective of UNESCO. K. Harney, A. Heikkinen, S. Rahn, M. Schemmann (eds.), Lifelong learning: one focus, different systems içinde (ss. 11-22). Frankfurt: Peter Lang. Tamdoğan, O.G. (2006). Enformasyon okuryazarlığı: Değer yaratma fırsatı. E. Kaya ve E. Yılmaz (Yay. Haz.) 42. Kütüphane Haftası bildirileri içinde (ss. 101-130). Ankara: TKD. Teaching and learning : towards the learning society : white paper on education and training. [Opinion Papers] (1995). Brussels: Commision of The European Communities. http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com95_590_en.pdf The role of public libraries in lifelong learning - a project under the section of public libraries, IFLA. (2000, 27 Kasım). http://www.ifla.org/VII/s8/proj/rolepublib.htm Turan, S. (2005). Öğrenen toplumlara doğru Avrupa Birliği eğitim politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 5(1), 87-98.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste, okuryazarlık kavramının içeriği, önemi, türleri ile okuryazarlık olgusunun kendi kendine öğrenme, öğrenmeyi öğrenme, e-öğrenme, öğrenen toplum, açık toplum, bilgi toplumu ve bilgi kültürü kavramları ile bağlantısı ve bir geçit olarak kütüphane ve bilgi merkezlerinin taşıdığı toplumsal sorumluluklar, işlenmektedir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 5
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 5
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster