ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi BBY532 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini uluslararası bir perspektifte değerlendirir,
    2-Bilgi merkezlerinde insan kaynakları planlamasında etkili olan elemanları tanımlar,
    3-İnsan kaynakları bilgi sisteminin insan kaynakları yönetimindeki yerini özetler,
    4-İşe alma, eğitim ve geliştirme, performans değerleme, kariyer yönetimi, disiplin sistemi, çalışma ilişkileri, sosyal güvenlik konularını bilgi merkezleri bağlamında yorumlar..
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6017070
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş K1, ss.3-21; K3
    2 İnsan kaynakları yönetiminin örgütlenmesi ve güncel sorunlar K1, ss. 25-62; K3
    3 Bilgi merkezlerinde insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi K3; K4, ss. 207-217
    4 İnsan kaynakları planlaması K1, ss. 131-151; K3; K4, ss. 219-233
    5 İş analizi K1, ss.79-99; K3; K4, ss. 219-233
    6 İş Tasarımı K1, ss. 101-124; K3; K4, ss. 219-233
    7 İnsan Kaynakları Sağlama ve Seçme K1, ss. 153-179; K3; K4, ss. 219-233
    8 Örgütsel Sosyalizasyon ve Kariyer K1, s. 205-216; K3; K4, ss. 269-274
    9 Personel Başarı Değerlendirmesi K1, ss. 225-235; K3; K4, ss. 235-266
    10 Hizmet İçi Eğitim K1, ss 255-273; K3; K4, ss. 235-266
    11 Ücret Sistemleri K1, ss. 277-350; K3; K4, ss. 235-266
    12 Güdüleme, Önderlik, İletişim K1, ss. 357-404; K3
    13 Çalışma İlişkileri K1, ss. 413-47; K3; K4, ss. 275-293
    14 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Toplam Kalite İlişkisi K2, ss. 26-39; K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Buket Candan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Can, H., Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım, S. (2016). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi. K2. Sabuncuoğlu, Z. (2016). İnsan kaynakları yönetimi. Bursa: Aktüel. K3. BBY532 Bilgi Merkezlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Notları K4. Moran, B. B. ve Morner, C. J. (2018). Library and information center management. California: Libraries Unlimited.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi uluslararası bir perspektifte incelenmekte ve günümüz rekabet ortamında bilgi merkezleri ve hizmetlerinin başarısında etkili insan kaynakları yönetiminin stratejik rolü üzerinde durulmaktadır.
    Dersin İçeriği İnsan kaynakları yönetimi ve bilgi merkezleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 3
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 3
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 2
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster