|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Buket CANDAN
|
|
Dersi Verenler
|
1-)10541 10541 10541
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Akınoğlu, H. (1996).İnsan faktörünün yönetim başarısındaki etkileri. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 77-83). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Akyüz, A. (2012). Üniveriste kütüphane ve bilgi merkezlerinde insan kaynakları yönetimi. [48. kütüphane haftası kütüphanecilik zirvesinde sunulan bildiri.] http://eprints.rclis.org/17719/
Alkan, N. (1996). Bilgi merkezlerinin yönetiminde değerlendirmenin önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 22-27). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Baltepe, H. (1996).Üniversite yöneticilerinin kütüphanecilerde aradıkları nitelikler. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 59-68). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Güzel, A. ve Okur, A. R. (2009). Sosyal güvenlik hukuku. İstanbul: Beta.
Ivancevic, J. M. (2000). Human Resource Management. New York: Mc Graw-Hill.
Karakaş, S. (1996).Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 13-21). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Kaygusuz, A. (1996).Halk kütüphanelerinde personel profili. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Körpe, İ. (1996).Yöetimde insan ilişkileri ve motivasyonun önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları.
Lepak, D.P. and Snell, S.A. (1999). Virtual HR: Strategic Human Resource Management in 21st century. Human Resource Management Review, 8, 215-229.
Tunçbilek, D. (2005). İş güvenliği kültürü. İstanbul: Legal Yayınevi.
Yılmaz, M. (2004).Ülkemizdeki bilgi merkezlerinde personel yönetimi ve personele yönelik karar verme durumu. D. Atılgan (Yay. Haz.). Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünün kuruluşunun 50. yılı anısına içinde. (ss. 150-155). Ankara: Ankara Üniversitesi.
Yüksel, Ö. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi uluslararası bir perspektifte incelenmekte ve günümüz rekabet ortamında bilgi merkezleri ve hizmetlerinin başarısında etkili insan kaynakları yönetiminin stratejik rolü üzerinde durulmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
5
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
5
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
3
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
3
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
5
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
5
|