ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi BBY532 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini uluslararası bir perspektifte öğrenecek ve değerlendirir
    2-Bilgi merkezlerinde insan kaynakları planlamasında etkili olan elemanları tanımlar
    3-İnsan kaynakları bilgi sisteminin insan kaynakları yönetimindeki yerini açıklayabillir
    4-İşe alma, eğitim ve geliştirme, performans değerleme, kariyer yönetimi, disiplin sistemi, çalışma ilişkileri, sosyal güvenlik konularında strateji geliştirebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2017070
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi
    3 Bilgi merkezlerinde insan kaynakları planlaması
    4 İş analizi
    5 İnsan kaynakları bilgi sistemi
    6 İşe alma
    7 Ara Sınavlar/Dönem Ödevi / Proje Sunumu
    8 Eğitim ve geliştirme
    9 Performans değerleme
    10 Kariyer yönetimi
    11 Disiplin Sistemi
    12 Çalışma ilişkileri
    13 Sosyal güvenlik
    14 Sosyal güvenlik (devam)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Buket CANDAN
    Dersi Verenler

    1-)10541 10541 10541

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akınoğlu, H. (1996).İnsan faktörünün yönetim başarısındaki etkileri. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 77-83). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Akyüz, A. (2012). Üniveriste kütüphane ve bilgi merkezlerinde insan kaynakları yönetimi. [48. kütüphane haftası kütüphanecilik zirvesinde sunulan bildiri.] http://eprints.rclis.org/17719/ Alkan, N. (1996). Bilgi merkezlerinin yönetiminde değerlendirmenin önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 22-27). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Baltepe, H. (1996).Üniversite yöneticilerinin kütüphanecilerde aradıkları nitelikler. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 59-68). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Güzel, A. ve Okur, A. R. (2009). Sosyal güvenlik hukuku. İstanbul: Beta. Ivancevic, J. M. (2000). Human Resource Management. New York: Mc Graw-Hill. Karakaş, S. (1996).Kütüphanelerde politikaların geliştirilmesi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 13-21). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Kaygusuz, A. (1996).Halk kütüphanelerinde personel profili. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Körpe, İ. (1996).Yöetimde insan ilişkileri ve motivasyonun önemi. D. Atılgan ve S. Arslantekin (Yay. Haz.). Türkiye?de bilgi merkezlerinin yönetimi ve sorunları sempozyumu içinde (ss. 69-72). Ankara: Ankara Üniversitesi yayınları. Lepak, D.P. and Snell, S.A. (1999). Virtual HR: Strategic Human Resource Management in 21st century. Human Resource Management Review, 8, 215-229. Tunçbilek, D. (2005). İş güvenliği kültürü. İstanbul: Legal Yayınevi. Yılmaz, M. (2004).Ülkemizdeki bilgi merkezlerinde personel yönetimi ve personele yönelik karar verme durumu. D. Atılgan (Yay. Haz.). Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümünün kuruluşunun 50. yılı anısına içinde. (ss. 150-155). Ankara: Ankara Üniversitesi. Yüksel, Ö. (2000). İnsan kaynakları yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi uluslararası bir perspektifte incelenmekte ve günümüz rekabet ortamında bilgi merkezleri ve hizmetlerinin başarısında etkili insan kaynakları yönetiminin stratejik rolü üzerinde durulmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 5
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 3
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 5
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster