|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Mimariye ve iletişime giriş
|
|
|
2
|
Kamuya açık yerlerin değerlendirilmesi
|
|
|
3
|
Kütüphane binaları, kütüphane mobilyaları ve antik kütüphaneler tarihi
|
|
|
4
|
Dünyanın en ünlü kütüphaneleri
|
|
|
5
|
Mimarı gereksinim değerlendirmesi
|
|
|
6
|
Bina programı oluşturma
|
|
|
7
|
Mimar seçimi
|
|
|
8
|
Işıklandırma tercihi
|
|
|
9
|
En iyi etki için renk kullanımı
|
|
|
10
|
Planlama hususlarının güçlükleri: Yönlendirme, kitap dolapları ve engelli erişimi
|
|
|
11
|
Çocuk ve genç alanları
|
|
|
12
|
Mobilya seçiminin güçlükleri
|
|
|
13
|
Binada teknolojik yenilenme
|
|
|
14
|
En etkili kullanıcı ve derme güvenliği tasarımı
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Hüseyin Odabaş
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Bazillion, Richard. Academic Libraries as High-tech Gateways. 2001
|
|
Yardımcı Kitap
|
Brown, Carol. Interior Design for Libraries: Drawing on Function & Appeal. 2002.
Childs, Mark. Squares: A Public Place Design Guide for Urbanists. 2004
Crosbie, Michael. When Change is Set in Stone. 2001
Laubier, Guillaume de. The Most Beautiful Libraries in the World. 2003
Leighton, Philip. Planning Academic and Research Library Buildings. 1999
Library Builders. 1997
Lushington, Nolan. Libraries Designed for Users. 2002
Sannwald, William. Checklist of Library Building Design Considerations. 2001
Taney, Kimberly Bolan. Teen Spaces. 2003
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, kütüphane yenileme projelerine ya da yeni bina projelerine etkili biçimde katılabilecekleri ya da projeleri yönetebilecekleri kadar gerekli bilgiyi vermektir. Dersin asıl hedefi, öğrencilerin yeni bina yapımında ya da kütüphane yenileme projelerinde en düşük maliyeti ve kullanıcı gereksinimine en uygun çizgiyi yakalamak için projede yer alacak olan personel, sistem ve hizmetleri değerlendirebilecek yetkinliğe ulaşmaktır. Öğrenciler mimarlık mesleğine ve mimari projelerin disiplinler arası doğasına yönelik daha iyi bir algı elde edecek.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
3
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
3
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
4
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
4
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
5
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
5
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
2
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|