ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezi Mimarisi ve Planlama BBY533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kamuya açık yerler/mekanlar ve kamu binalarının özelliklerini tanıyacak,
    2-Farklı türde mimarlık stillerini anlayabilir
    3-Ortak kullanımlı yerlere yönelik gereksinimleri değerlendirebilecek ve tasarım yapar
    4-Bina sitesine yönelik öneri değerlendirebilir
    5-Alan gereksinimi programı ve bina programı oluşturabilir
    6-Bina tasarım ekibinin bir üyesi olarak projenin diğer mensuplarına etkin katılım sağlayabilir
    7-Bilgi merkezinin çeşitli birimleri üzerinde elektronik teknolojilerin etkisini hesaplayabilir
    8-Bina planına mevcut ve gelecek teknolojik düzenlemeleri entegre edebilecek, Yeşil bina programının çeşitli unsurlarını tartışir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje3014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mimariye ve iletişime giriş
    2 Kamuya açık yerlerin değerlendirilmesi
    3 Kütüphane binaları, kütüphane mobilyaları ve antik kütüphaneler tarihi
    4 Dünyanın en ünlü kütüphaneleri
    5 Mimarı gereksinim değerlendirmesi
    6 Bina programı oluşturma
    7 Mimar seçimi
    8 Işıklandırma tercihi
    9 En iyi etki için renk kullanımı
    10 Planlama hususlarının güçlükleri: Yönlendirme, kitap dolapları ve engelli erişimi
    11 Çocuk ve genç alanları
    12 Mobilya seçiminin güçlükleri
    13 Binada teknolojik yenilenme
    14 En etkili kullanıcı ve derme güvenliği tasarımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bazillion, Richard. Academic Libraries as High-tech Gateways. 2001
    Yardımcı Kitap Brown, Carol. Interior Design for Libraries: Drawing on Function & Appeal. 2002. Childs, Mark. Squares: A Public Place Design Guide for Urbanists. 2004 Crosbie, Michael. When Change is Set in Stone. 2001 Laubier, Guillaume de. The Most Beautiful Libraries in the World. 2003 Leighton, Philip. Planning Academic and Research Library Buildings. 1999 Library Builders. 1997 Lushington, Nolan. Libraries Designed for Users. 2002 Sannwald, William. Checklist of Library Building Design Considerations. 2001 Taney, Kimberly Bolan. Teen Spaces. 2003
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kütüphane yenileme projelerine ya da yeni bina projelerine etkili biçimde katılabilecekleri ya da projeleri yönetebilecekleri kadar gerekli bilgiyi vermektir. Dersin asıl hedefi, öğrencilerin yeni bina yapımında ya da kütüphane yenileme projelerinde en düşük maliyeti ve kullanıcı gereksinimine en uygun çizgiyi yakalamak için projede yer alacak olan personel, sistem ve hizmetleri değerlendirebilecek yetkinliğe ulaşmaktır. Öğrenciler mimarlık mesleğine ve mimari projelerin disiplinler arası doğasına yönelik daha iyi bir algı elde edecek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 5
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 5
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 5
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 2
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 3
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster