ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Kullanıcı Araştırmaları BBY536 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler kullanıcı araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Öğrenciler bilimsel araştırmalar hakkında beceri sahibi olur.
    3-Öğrenciler, kütüphaneler, arşivler ve bir takım bilgi dağıtım kuruluşları gibi bilgi merkezlerinde araştırma ilkeleri hakkında gerekli donanımları kazanır.
    4-Bilgi merkezlerinde kullanıcı türlerini tanır.
    5-Kullanıcıların sahip olduğu kullanım becerilerini saptar ve analiz eder.
    6-Bilgi merkezlerinde kullanıcı sorunlarına çözümler getirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1512727
    Proje2516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders tanıtımı
    2 Araştırma metodolojisine giriş
    3 Kütüphane ve bilgi merkezleri araştırma teknikleri
    4 Araştırma tekniklerinde görüşme modeli
    5 Araştırma tekniklerinde belge analizi modeli
    6 Bilgi kullanıcıları ve gereksinimleri
    7 Bilgi kullanıcıları grupları
    8 Bilgi gereksinimi ? tanımlar ve modeller
    9 Bilgi arama davranışı
    10 Bilgi arama Kullanıcı araştırmalarında modeller ve teknikler
    11 Kullanıcı araştırmaları değerlendirmesi
    12 Proje değerlendirme I
    13 Proje değerlendirme II
    14 Proje değerlendirme III
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Hüseyin Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Onwuegbuzie, A. J., Jiao, Q. G., & Bostick, S. L. (2004). Library anxiety: Theory, research, and applications (No. 1). Scarecrow Press.
    Yardımcı Kitap Housewright, E. (2000). Academic Library Centrality: User Success through Service, Access, and Tradition. Serials Review, 26(1), 74-75. Schmidt, A., & Etches, A. (2012). User experience (UX) design for libraries(Vol. 18). American Library Association. Utsi, Steven and Joost Lowyck. (2003). Digital Literacy and the Position of the End-User. Encyclopedia of Information Science and Technology Encyclopedia of Information Science and Technology in (1142-1254). New York, IGI Global.
    Dersin Amacı Bilgi merkezlerinin kullanım yoğunluğu ile bilgi merkezinde verilen hizmet arasında neden-sonuç ilişkisi bulunmaktadır. Kullanıcıların bir bilgi merkezini neden tercih ettiklerini tespit etmek için kullanıcı araştırma yöntemlerinin doğru olarak uygulanması gerekmektedir. Bu derste katılımcılar kendilerini kullanıcı araştırmaları becerileri konusunda geliştirebilir. Ek olarak katılımcılar kullanıcı türlerini ve onların gereksinimlerini de tanıyabilir. Bu ders öğrencilerin kullanıcı çalışmaları ve bilgi okuryazarlığı gereksinimini anlamalarını sağlamaktadır. Dersin amacı, bilgi merkezlerinde kullanıcı araştırma teknikleri hakkında öğrencilerin eğitilmesidir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 3
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 4
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 2
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 3
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 5
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 2
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster