ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kütüphane Sistemleri BBY540 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kütüphanelerin tüm hizmet ve işlemlerinde teknolojinin etkin kullanımının farkına varır.
    2-Kütüphane sistemlerinin temel ilkelerini öğrenir
    3-Kütüphanelerdeki mevcut ve gelecekteki olası teknoloji uygulamalarına odaklanır.
    4-Kütüphane sistemlerinin kullanımını öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014545
    Proje2018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   226
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,53 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kütüphane sistemlerine giriş
    2 Kütüphane sistemlerinin tarihi
    3 Kütüphane sistemlerinin temel ilkeleri
    4 Kütüphane sistemleri türleri
    5 Kütüphane sistemleri modülleri 1
    6 Kütüphane sistemleri modülleri 2
    7 Kütüphane sistemleri uygulamaları 1
    8 Kütüphane sistemleri uygulamaları 2
    9 Kütüphane sistemleri uygulamaları 3
    10 Kütüphane sistemlerinde tasarım
    11 Kütüphane sistemlerinde seçim
    12 Kütüphane sistemlerine geçiş
    13 Kütüphane sistemlerinin yönetimi
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kasım Binici
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Kasım Binici

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Webber, D. ve Peters, A. (2010). Integrated library systems planning, selecting, and implementing. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited.
    Yardımcı Kitap YK1-Chalon, P. X., Alexandre-Joaquim, L., Naget, C. ve Becquart, C. (2006). Open your mind! Selecting and implementing an integrated library system: the open-source opportunity.
    YK2-Binici, K. ve Akkaya, M. A. (2018). Bilişim teknolojilerinin bilgi merkezlerine ve hizmetlerine etkileri. Bilgi ve Belge Araştırmaları Dergisi, (10), 1-22. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/605422 adresinden erişildi.
    YK3-Binici, K. (2018). Birlikte çalışabilirlik açısından Türkiye?deki kütüphanelerde kullanılan otomasyon sistemleri üzerine bir inceleme. Bilgi ve Belge Yönetimi Alanında Bilgiye Erişim/Kataloglama Sorunları Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 169-191). İstanbul: Hiperyayın.
    YK-4Binici, K. (2016). Bilgi Erişiminde Konu Rehberleri: Türkiye?deki Kütüphaneler Üzerine Bir Değerlendirme. G. Güneş, N. Özel ve T. Çakmak (Ed.), ÜNAK 2013 Konferansı: Bilgi Sistemleri, Platformlar, Mimariler ve Teknolojiler (İstanbul: 2013) içinde (ss. 104-114). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. https://unak.org.tr/yayin/unak-2013-konferansi-bildiriler-kitabi/ adresinden erişildi.
    Dersin Amacı Tüm kütüphane otomasyon sistemlerinde tasarım, seçim, uygulama ve yönetim konularında temel ilkeleri öğrenme
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 1
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 2
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. -
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster