|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Kütüphane sistemlerine giriş
|
|
|
2
|
Kütüphane sistemlerinin tarihi
|
|
|
3
|
Kütüphane sistemlerinin temel ilkeleri
|
|
|
4
|
Kütüphane sistemleri türleri
|
|
|
5
|
Kütüphane sistemleri modülleri
|
|
|
6
|
Kütüphane sistemleri modülleri
|
|
|
7
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları
|
|
|
8
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları
|
|
|
9
|
Kütüphane sistemleri uygulamaları
|
|
|
10
|
Kütüphane sistemlerinde tasarım
|
|
|
11
|
Kütüphane sistemlerinde seçim
|
|
|
12
|
Kütüphane sistemlerine geçiş
|
|
|
13
|
Kütüphane sistemlerinin yönetimi
|
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Coşkun Polat
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Webber, D. ve Peters, A. (2010). Integrated library systems planning, selecting, and implementing. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Chalon, P. X., Alexandre-Joaquim, L., Naget, C. ve Becquart, C. (2006). Open your mind! Selecting and implementing an integrated library system: the open-source opportunity.
|
|
Dersin Amacı
|
Tüm kütüphane otomasyon sistemlerinde tasarım, seçim, uygulama ve yönetim konularında temel ilkeleri öğrenme
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
3
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
3
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
3
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
3
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
4
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
3
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
4
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
5
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
5
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|