|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Öğrencilerin Dersin Konusu Amacı ve Sınırları Hakkında Bilgilendirilmesi, Dersin İçeriğine Yönelik Bibliyografik Bilgi Verilmesi.
|
|
|
2
|
Tarihi açıdan Osmanlı Arşivleri, Tasnif çalışmaları ve arşivlerdeki yazı çeşitleri
|
|
|
3
|
Osmanlı arşivindeki temel belge türleri
|
|
|
4
|
Osmanlı arşivindeki temel belge türleri
|
|
|
5
|
Rika Yazılı Metinler 1
|
|
|
6
|
Rika Yazılı Metinler 2
|
|
|
7
|
Rika Yazılı Metinler 3
|
|
|
8
|
Rika Yazılı Metinler 4
|
|
|
9
|
Rika Yazılı Metinler 5
|
|
|
10
|
Bozuk/Kırma Yazılı Metinler 1
|
|
|
11
|
Bozuk/Kırma Yazılı Metinler 2
|
|
|
12
|
Belgelerde sık rastlanan ve zor okunan kelime ve terkipler.
|
|
|
13
|
XX. Yüzyıl başı Osmanlı diplomatik metinleri - 1
|
|
|
14
|
XX. Yüzyıl başı Osmanlı diplomatik metinleri - 2
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Hilal Çiftçi
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Kütükoğlu, Mübahat S. 1994; Osmanlı Belgelerinin Dili: Diplomatik, Kubbealtı Akademisi Kültür ve San`at Vakfı, İstanbul.
Gökbilgin, M. Tayyib. 1992; Osmanlı Paleografya ve Diplomatik İlmi, Enderun Kitabevi, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı arşivinde bulunan tasnifler ve hususiyetleri, Osmanlı belgelerinin genel ayırımı (Defter ve perakende belge türleri )nın incelenmesidir. Öğrencilerin Mühimme Defterleri, Şikâyet Defterleri, Ahkâm Defterleri, Şer?iyye Sicilleri, Başbakanlık Osmanlı Arşivi Cevdet tasnifi, Cevdet-Maliye tasnifinden, B.O.A Cevdet Dahiliye, B:O:A. Cevdet Zaptiye tasnifleri konusunda bilgi sahibi olmaları beklenir.
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
4
|
|
2
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
5
|
|
3
|
Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir.
|
4
|
|
4
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar.
|
5
|
|
6
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
5
|
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
4
|
|
10
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler.
|
5
|
|
11
|
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
|
4
|
|
12
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
3
|
|
13
|
İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır.
|
2
|
|
14
|
Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
|
15
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
4
|