ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Kültürü ve Bilimsel Hayata Katkıları BBY542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Osmanlı kütüphanelerinin çeşitlerini tanır.
    2-Osmanlı kütüphaneleri dermeleri ve genişletilme yolları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Kataloglarını tanır.
    4-Kütüphanelerin Osmanlı eğitim-öğretimine katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Kütüphanelerin Osmanlı bilimsel yaşamına katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
    6-Osmanlı kütüphanelerinin geçirmiş olduğu değişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1013030
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel tanımı
    2 Osmanlı`da Kütüphanelerin ortaya çıkış
    3 Osmanlı Devleti`nde kurulan kütüphane çeşitleri
    4 Osmanlı kütüphaneleri dermelerinin genişletilme yolları
    5 Osmanlı Devleti?nde Kütüphane Katalogları
    6 Osmanlı Hükümdarlarının Hususî Kütüphaneleri
    7 Enderun-ı Hümayun Kütüphanesi
    8 Eğitim-öğretim kurumları içerisinde ya da bu kurumların yakın çevrelerinde kurulmuş kütüphaneler
    9 Vakıflarda kurulan kütüphaneler
    10 İbadet kurumları içerisinde ya da çevresinde kurulan kütüphaneler
    11 Kendilerine özgü, bağımsız (müstakil) binalara sahip olarak kurulan kütüphaneler
    12 Kütüphanelerin Osmanlı eğitim-öğretimine katkıları
    13 Kütüphanelerin Osmanlı bilimsel yaşamına katkıları
    14 Osmanlı Devleti?nin farklı dönemlerinde içinde bulunduğu ekonomik, kültürel ve siyasi olayların Kütüphane Kurumuna Etkileri, Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Hilal ÇİFTÇİ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Hilal Çiftçi

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Erünsal, İsmail.E. (1999). "Osmanlı Kütüphanelerinin Tarihi Gelişimi", Osmanlı Devleti`nde Bilim, Kültür ve Kütüphaneler içinde (235-246). Yay. Hazl. Özlem Bayram [ve diğerleri]. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Yardımcı Kitap Tekeli, İlhan ve Sevim İlkin (1999). Osmanlı İmparatorluğu`nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Gelişimi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
    Dersin Amacı Dersin temel amacı Osmanlı döneminde kurulan kütüphanelerin dermeleri, çeşitleri, katalogları, Osmanlı eğitim-öğretim ve bilimsel yaşamına katkılarının incelenmesidir. Öğrencilerin Osmanlı?da kütüphane kültürünün gelişim süreci konusunda bilgi sahibi olmaları beklenir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 4
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 4
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. 4
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster