ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Kültürü ve Bilimsel Hayata Katkıları BBY542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersin sonunda öğrenci, Osmanlı kütüphanelerinin çeşitlerini tanır.
    2-Osmanlı kütüphaneleri dermeleri ve genişletilme yolları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Kataloglarını tanır.
    4-Kütüphanelerin Osmanlı eğitim-öğretimine katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Kütüphanelerin Osmanlı bilimsel yaşamına katkıları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)17351
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4016565
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018989
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   247
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,23 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel tanımı
    2 Osmanlı`da Kütüphanelerin ortaya çıkış K-1 YK-1
    3 Osmanlı Devleti`nde kurulan kütüphane çeşitleri K-1 YK-1
    4 Osmanlı kütüphaneleri dermelerinin genişletilme yolları K-1 YK-1
    5 Osmanlı Devleti`nde Kütüphane Katalogları K-1 YK-1
    6 Osmanlı Hükümdarlarının Hususî Kütüphaneleri K-1 YK-1
    7 Enderun-ı Hümayun Kütüphanesi K-1 YK-1
    8 Eğitim-öğretim kurumları içerisinde ya da bu kurumların yakın çevrelerinde kurulmuş kütüphaneler K-1 YK-1
    9 Vakıflarda kurulan kütüphaneler K-1 YK-1
    10 İbadet kurumları içerisinde ya da çevresinde kurulan kütüphaneler K-1 YK-1
    11 Kendilerine özgü, bağımsız (müstakil) binalara sahip olarak kurulan kütüphaneler K-1 YK-1
    12 Kütüphanelerin Osmanlı eğitim-öğretimine katkıları K-1 YK-1
    13 Kütüphanelerin Osmanlı bilimsel yaşamına katkıları K-1 YK-1
    14 Osmanlı Devleti`nin farklı dönemlerinde içinde bulunduğu ekonomik, kültürel ve siyasi olayların Kütüphane Kurumuna Etkileri, Genel değerlendirme K-1 YK-1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hilal Çiftçi
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Hilal Çiftçi

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1. Erünsal, İsmail.E. (1999). "Osmanlı Kütüphanelerinin Tarihi Gelişimi", Osmanlı Devleti`nde Bilim, Kültür ve Kütüphaneler içinde (235-246). Yay. Hazl. Özlem Bayram [ve diğerleri]. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
    Yardımcı Kitap YK-1. Tekeli, İ. - İlkin, S. (1999). Osmanlı İmparatorluğu`nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Gelişimi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
    Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilere Osmanlı döneminde kurulan kütüphanelerin dermeleri, çeşitleri, katalogları, Osmanlı eğitim-öğretim ve bilimsel yaşamına katkılarının incelenmesidir. Öğrencilerin Osmanlı?da kütüphane kültürünün gelişim süreci konusunda bilgi sahibi olmalarına yönelik beceriler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında Osmanlı döneminde kurulan kütüphanelerin dermeleri, çeşitleri, katalogları, Osmanlı eğitim-öğretim ve bilimsel yaşamına katkıları incelenerek Öğrencilerin Osmanlı?da kütüphane kültürünün gelişim süreci konusunda bilgi sahibi olmalarına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. -
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 3
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. -
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir 4
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster