ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kent Kültürü ve Kütüphaneler BBY543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kent, kültür ve bilgi merkezi ilişkisi ile birbirlerine etkileri hakkında fikir sahibi olur.
    2-Ülkemiz için en dinamik alanlarından biri olan kentleşme, kentsel dönüşüm ve toplu konut gibi toplumsal boyutlu yenilenmelerde kültürel donatı alanlarının önemini kavrar.
    3-Kent kültür ilişkisinde bilgi merkezlerinin yerini ve önemini doğru konumlandırabilme yetisini kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1521530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1012020
    Proje2515050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
    2 Toplumsal Yaşamın Kente ve Kentliliğe Dönüşen Değişimi
    3 Kent ve Kültür İlişkisi
    4 Kent Mimarisinin Bireysel ve Kültürel Hayata Etkisi
    5 Kentsel Dönüşüm ve Kültürel Yaşam
    6 Toplu Konut Alanları, Uygulamaları ve Kültürel Yaşam
    7 Kent ve Kültürel Yaşam Etkileşiminde Yerel Yönetimler
    8 Kent Yaşamında Sosyal Donatı Alanları
    9 Kent Yaşamında Kültürel Donatı Alanları
    10 Kent Sosyal ve Kültürel Donatı Alanlarında Bilgi Merkezleri
    11 Kentsel Dönüşüm ve Toplu Konut Uygulamalarında Bilgi Merkezleri
    12 Kent Yaşamında Kültürel Alan ve Bilgi Merkezlerine İlişkin Mevzuat
    13 Dünyadan Kent-Kültür-Bilgi Merkezi Etkileşimine Örnekler
    14 Kent-Kültür-Kütüphane İlişkisi İçin Ulusal Öngörü ve Öneriler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Ali AKKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ahmetbeyoğlu, A. (2010). Kent arşivlerinin tarih ve kültür araştırmalarındaki yeri. Kent Hafıza Merkezleri. Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 375-386. Akkar, Z.M. (2006). Kentsel Dönüşüm Üzerine, Batıdaki Kavramlar, Tanımlar, Süreçler ve Türkiye, Planlama Dergisi, 2016/2, 29-38. Alver, K. (2012). Kent Sosyolojisi. Ankara: Hece Yayınları. Ataöv, A. ve Osmay, S. (2007). Türkiye?de Kentsel Dönüşüme Yöntemsel Bir Yaklaşım. METU JFA, 2007/2 (24:2), 57-82. Bayraktar, E. (2013). Şehirlerin Dönüşümü. İstanbul: İmak Ofset Basım. Demirsoy, M.S. (2006). Kentsel Dönüşüm Projelerinin Kent Kimliği Üzerindeki Etkisi (Yüksek Lisans Tezi), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Huot, J. L. (2000). Kentlerin doğuşu. Ankara: İmge. Johnston, C. (2006). Regeneration Partnerships and Communities, Sydney: Shelter NSW Publications. Keseroğlu, H. S. (2010). Yerel Bellek Olarak Kütüphane. Kent Hafıza Merkezleri: Kent İhtisas Kütüphaneleri, Kent Arşivleri ve Kent Müzeleri Sempozyumu, 26-27 Mart 2010 Erciyes Üniversitesi, Bildiriler Kitabı. Ankara: Detay, 181-191. Mumford, L. (1997). The city in history. New York: MJF Books. Rukancı, F. (2009a). Ulusal kültürümüzün yaşam kaynağı olarak arşivler. 6. Uluslararası Türk Kültürü Kongresi Bildirileri 21-26 Kasım 2005 Volume II. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi, 895-902. Saka, S. (2004). Şehir Arşivlerinin Gelişimi ve Türkiye?de Şehir Arşivi Olgusu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. Weber, M. (2012). Şehir ve modern kentin oluşumu. M. Ceylan (Çev.). İstanbul: Yarın.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, kent anlayışının, kentleşmenin ve kent yaşamının birey ve toplumun kültürel hayatına getirdiği farklılıkları ve yeni rolleri tarihsel dönüşüm ışında ele alarak, yaşanan değişimin bilgi merkezleri üzerine etkisini ortaya koymak ve kent-kültür-bilgi merkezi denklemi hakkında farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 3
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz eder ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 4
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapar. -
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip ederek disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 4
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 5
    10 Bilgi ve belge yönetimi alanında araştırma yapan yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi hedefler. 3
    11 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 4
    12 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    13 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanır. -
    14 Bilgi ve belge yönetimi lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    15 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster