ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Kütüphaneleri ve Bilgi Hizmetleri BBY544 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuklar için bilgi hizmetlerinin önemini kavrar.
    2-Çocuk kütüphanelerinin planlanması sürecini değerlendirir.
    3-Çocuk kütüphanelerinin mimari özellikleriyle ilgili bakış açısı kazanır.
    4-Çocuk kütüphanelerinde derme seçimini yorumlar.
    5-Çocuklara yönelik bilgi hizmetlerini tasarlar.
    6-Çocuklara yönelik bilgi hizmetlerinde oyunlaştırma tekniklerini değerlendirir.
    7-Çocuk kütüphanecisinde olması gereken becerileri edinir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Baker, S., & Lancaster, F. (1991). The measurement and evaluation of library services. (Second ed.). Arlington, VA: Information Resources Press. Borgman, C. L. (1989). All users of information retrieval are not equal: An exploration into individual differences. Information Processing & Management, 24, 237-252. Cerny, Rosanne et al. Outstanding Library Service to Children: Putting the Core Competencies to Work. Chicago: American Library Association, 2006. Connor, Jane Gardner. Children?s Library Services Handbook. Phoenix: Oryx Press, 1990. Dresang, Eliza T. et al. Dynamic Youth Services through Outcome-Based Planning and Evaluation. Chicago: American Library Association, 2006. Fasick, Adele, et al, eds. Opening Doors to Children: Reading, Media and Public Library Use by Children in Six Canadian Cities. Regina: Regina Public Library, 2005. Feinberg, Sandra et al. Learning Environments for Young Children: Rethinking Library Spaces and Services. Chicago: American Library Association, 1998. Goting, Saroj Nadkami. Early Literacy Storytimes at Your Library: Partnering with Caregivers for Success. Chicago: American Library Association, 2006. IFLA Halk Kütüphanesi Hizmeti: Gelişim için IFLA / UNESCO İlkeleri. (2004). (Çev. B. Yılmaz). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi. Robbins, Jane. Evaluation Strategies and Techniques for Public Library Children?s Services: A Sourcebook. Madison, Wis: School of Library and Information Studies, University of Wisconsin-Madison, 1990. Sullivan, Michael. Fundamentals of Children?s Services. Chicago: American Library Association, 2005. Walter, Virginia. Children and Libraries: Getting It Right. Chicago: American Library Association, 2001. Walter, Virginia. Twenty-first-century Kids, Twenty-first-century Librarians. Chicago: American Library Association, 2010.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocuklara için kütüphane hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesine yönelik bakış açısı geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında çocuk kütüphanelerinin tasarlanmasına ilkeler ve yöntemler, çocuk kütüphanelerinde mimari tasarım, çocuk kütüphanelerinde derme, çocuklara yönelik bilgi hizmetlerinin tasarlanması, çocuklara yönelik bilgi hizmetlerinde oyunlaştırma, çocuk kütüphaneciliği ve çocuk kütüphanecileri konularında değerlendirmeler yapılmaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster