Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
|
|
2
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına
problemi anlamaya çalışmak
|
|
3
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına
problemi anlamaya çalışmak
|
|
4
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren
makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları
okumak
|
|
5
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren
makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları
okumak
|
|
6
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
|
|
7
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren
makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları
okumak
|
|
8
|
Yapılan gelişmelerin izlenmesi
|
|
9
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak
edinilen bilgileri önem derecesine göre
sınıflandırmak
|
|
10
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak
edinilen bilgileri önem derecesine göre
sınıflandırmak
|
|
11
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
|
|
12
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
|
|
13
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
|
|
14
|
Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitle önünde sunulması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Buket Candan 2-)Doktor Öğretim Üyesi Çağdaş Çapkın 3-)Doçent Dr Kasım Binici 4-)Profesör Dr Coşkun Polat 5-)Profesör Dr Hüseyin Odabaş 6-)Doçent Dr Hilal Çiftçi 7-)Doçent Dr Burcu Umut Zan
|
Ders Yardımcıları
|
Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
|
Kaynaklar
|
K1. Seçilen konu ile ilgili kitaplar
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Seçilen konu ile ilgili makaleler
|
Dersin Amacı
|
Seçilen bir konuda kaynak araştırması yaparak derlenen bilgileri analiz edip yorumlayabilmesi, tartışabilmesi ve hazırlanan raporu bilimsel kurallar çerçevesinde sunabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Seminer için uygun konunun seçimi, seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak, seçilen konuyla ilgili kaynak taramak, okumak ve problemin çözümüne yönelik araştırma yöntemleri ve sonuçlarını ortaya koymak, gelişmelerin izlenmesi, çözüm önerilerinin ortaya konulması, raporlama, rapor sunumu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
5
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
5
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
5
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
4
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
-
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
5
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
-
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
5
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
-
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|