Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanakları
|
K1, Bölüm 2
|
2
|
Bilim tanımı, işlevleri
|
K2, Bölüm 2
|
3
|
Bilimin türleri ve araştırma yöntem bilimi
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Bilimsel yöntem, tanımı, aşamaları ve temel nitelikleri
|
K3, Bölüm 1
|
5
|
Bilimsel yöntem dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemde ispat
|
K4, Bölüm 5
|
6
|
Araştırma tanımı, türleri
|
K4, Bölüm 3
|
7
|
Temel araştırmalar, uygulamalı araştırmalar
|
YK1, Bölüm 1
|
8
|
Araştırma süreç ve teknikleri-1
|
K6, Bölüm 3
|
9
|
Araştırma süreç ve teknikleri-2
|
K6, Bölüm 3
|
10
|
Rapor yazımında içerik ve biçim
|
K5, Bölüm 4
|
11
|
Alıntı kuralları
|
K7, Bölüm 3
|
12
|
Dipnot ve kaynakça türleri
|
K7, Bölüm 4
|
13
|
Kaynakça ve dipnot düzenleme I
|
K7, Bölüm 5
|
14
|
Kaynakça ve dipnot düzenleme II
|
K7, Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Hüseyin Odabaş
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Hüseyin Odabaş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. 4. bs. Sakarya.
K2 - Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth.
K3 - Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
K4 - Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
K5 - Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. 10. bs. Ankara: Tekışık.
K6 - Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
K7 - Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Neuman, W.L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası.
|
Dersin Amacı
|
Bu derste, araştırma tasarımı, veri toplama, analiz etme, değerlendirme ve rapor yazımını kapsayan araştırma süreci ele alınacaktır. Bilgi bilimi öğrencilerinin hem araştırmacı olarak hem de araştırmacılara hizmet vermeleri açısından araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmeleri ve uygulamalarını sağlayacak donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğini, kütüphane ve bilgi yönetiminde (ve bazı daha geniş ve ilişkili disiplinlerde) deneysel araştırma yöntemleri oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
|
3
|
2
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar.
|
4
|
3
|
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
|
4
|
4
|
Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
5
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
4
|
6
|
Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
|
4
|
7
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
|
4
|
8
|
Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar.
|
3
|
9
|
Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
|
4
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
|
5
|
13
|
Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarma öğretilir.
|
-
|
14
|
Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir
|
-
|
15
|
Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
-
|