Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gündelik Hayat Sosyolojisi: Tarihsel Süreç ve Temel İlkeler
|
K1 ss.13-35
K3 ss. 115-141
|
2
|
Marxizm, Ütopya ve Gündelik Hayat
|
K1 ss. 53-69
|
3
|
Georg Simmel ve Gündelik Hayat
|
K1 ss. 66-101
|
4
|
Chicago Okulu ve Gündelik Hayat:
|
K1 ss. 103-147
|
5
|
Sembolik Etkileşimcilik ve Gündelik Hayatın Sosyolojisi
|
K1 ss.147-191
|
6
|
Erving Goffman
|
K1 ss. 191-213
|
7
|
Harold Garfinkel? ve Etnometodoloji
|
K1 ss. 213-265
K2 ss. 196-222
|
8
|
Husserl ve Schutz: Fenomenolojik Perspektif
|
K1 ss. 235-269
|
9
|
Peter Berger ve Thomas Luckmann
|
K1 ss. 269-305
|
10
|
Lefebvre?e Göre Gündelik Hayat
|
K1 ss. 305-343
|
11
|
De Certeau ve Gündelik Hayat .
|
K1 ss.343-371
K2 ss. 106-126
|
12
|
Anthony Giddens:
|
K1 ss.371-405
|
13
|
- Pıerre Bourdieu
|
K1 ss. 405-431
|
14
|
Randall Collins`in Radikal Mikrososyolojisi
|
K1 ss. 431-467
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Zuhal Yonca Odabaş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Esgin, A. and Çeğin G. (2018) Gündelik Hayat Sosyolojisi: Temeller, Sorunsallar ve Güzergahlar, Ankara: Phoenix
K2. Aslan, C. (2023) Gündelik Yaşam Sosyolojisi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları
K3 Adler, P, Adler, P., Fontana, A. (2012) Gündelik Hayatın Sosyolojisi, Ege Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 27: 115-141
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hayat Dünyası Sosyolojisi? sosyal eylemin anlamına yoğunlaşmıştır. Ders bu alanın üç temel perspektiften bilgisini örnek okumalarla sunar. Çağdaş kuramsal çabalara yer verir. Ek olarak, bu ders bir hayatı anlama, anlamlandırma ve estetize etme deneyimi olarak tasarlanmıştır
|
Dersin İçeriği
|
Gündelik hayat sosyolojisi içindeki teorik tartışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası perspektif geliştirir.
|
-
|