ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AFET SOSYOLOJİSİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR SOS520 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini edinir
    2-Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir
    3-Sosyoloji bilgi ve müktesabatına sahip olur
    4-Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
    5-Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar
    6-Eleştirel düşünme yeteneği kazanır
    7-Sosyoloji alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
    8-Disiplinlerarası bakış açısı edinmeyi kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje1016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: temel kavramlar
    2 Risk ve risk toplumu tartışmaları: Beck
    3 Risk ve risk toplumu tartışmaları: Giddens
    4 Risk ve risk toplumu tartışmaları: Bauman
    5 Risk ve risk toplumu tartışmaları: Luhmann
    6 Afet sosyolojisi: teorik ve metodolojik perspektifler: makro perspektif
    7 Afet sosyolojisi: teorik ve metodolojik perspektifler: mikro perspektif
    8 Afet sosyolojisi: teorik ve metodolojik perspektifler: mezo perspektif
    9 Dünyada afet ve afet riski yönetimi tartışmaları
    10 Dünyada afet ve afet riski yönetimi uygulamaları
    11 Türkiye`de afet ve afet riski tartışmaları
    12 Türkiye`de afet ve afet riski politikaları
    13 Dünyada afet sosyolojisi araştırmaları
    14 Türkiye`de afet sosyolojisi araştırmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Odabaş, Z.Y. (2010) Sürdürülebilir Afet Yönetimi ve Kadın: Ankara: Ankara Üniversitesi Kasapoğlu, A. ve Ecevit, M. (2000) Depremin Sosyolojik İncelemesi, Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları Havidán R.., Quarantelli, E.L.,Dynes, R.R. (2007) Handbook of Disaster Research, New York: Springer Zinn, J.O. (2008)Social Theories of Risk and Uncertainity, Oxford: Blackwell
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerde afet yönetimi ile ilgili olarak toplumun farklı kesimleri arasındaki karmaşık ilişkilerin farkındalığını oluşturmak hedeflenmektedir. Bu amaca ulaşmak için, ilk olarak, afet, afet sosyolojisi ve afet ve risk yönetimi alanlarındaki kavramsal ve teorik tartışmalar ele alınacak, sonrasında ise, farklı pratik ve politika uygulamaları tartışılacaktır.
    Dersin İçeriği 1. Sosyolojik perspektif içinde afet ve risk tanımlarının yapılması 2. Afet ve risk alanlarındaki teorik tartışmaların bilinmesi 3. Afet politika, ekonomi ve kültür arasındaki ilişkinin anlaşılması 4. Afet ve afet riski yönetimi pratik ve politikalarının bilinmesi 5. Türkiye`deki afet sosyolojisi ile ilgili tartışma ve çalışmalardan haberdar olma 6. Bu alan ile ilgili olarak araştırma kurgulama ve pratik etme becerisini kazanma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirir. 5
    5 Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinler arası perspektif geliştirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster