ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yakınçağ Osmanlı Diplomasisi ULS522 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yakınçağ Osmanlı diplomasisini teorik bir çerçevede değerlendirir.
    2-Osmanlı Devleti ile Büyük Güçler arasındaki diplomasiyi kavrar.
    3-Osmanlı Devleti`nin dış politikasının sonuçlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2514040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 1512525
    Toplam İş Yükü(Saat)   199
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,63 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yakınçağ Osmanlı Diplomasisine Giriş
    2 Doğu Sorunu
    3 III. Selim Dönemi: Nizâm-ı Cedid
    4 II. Mahmud Dönemi: Modernleşme Süreci
    5 Tanzimat ve Islahat Fermanları
    6 Osmanlı ve Büyük Güçler
    7 Kırım Savaşı
    8 Ara Sınav
    9 Osmanlı Merkez ve Taşra Teşkilatında Reform
    10 Genç Osmanlılar ve Meşrutiyet
    11 II. Abdülhamid Dönemi Siyasi Gelişmeleri
    12 Jön Türkler
    13 II. Meşrutiyet Dönemi Siyasi Gelişmeleri
    14 Trablusgarp ve Balkan Savaşı
    15 I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Dr. Öğretim Üyesi İsmet Sarıbal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Niyazi Berkes, Türkiye de Çağdaşlaşma, Yayına Hazırlayan: Ahmet Kuyaş, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2002. Roderic H. Davison, Osmanlı İmparatorluğu`nda Reform, Agora Kitaplığı, İstanbul 2005. Osmanlı İmparatorluğu nun Sonu ve Büyük Güçler, Editör: Marian Kent, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul 1999. Stanford J. Shaw-Ezel Kural Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, e Yayınları, İstanbul 1983. Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, cilt V-IX, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1947-1996.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Osmanlı Devletinin yıkılmasına yol açan iç ve dış etkenleri ele almak ve sonuçlarını değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Dersin ilk aşamasında Fransız Devrimi`nden Kırım Savaşı`na kadar geçen süreçteki gelişmeler Doğu Sorunu, Modernleşme ve Avrupa Uyumu kavramları çerçevesinde ele alınacaktır. İkinci bölümde içteki siyasi gelişmeler ve reformlar ışığında yıkılışına kadar geçen süreçteki Osmanlı dış politikası incelenecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası İlişkilerin ileri kavramları ve tartışmalarını, hem bölgesel, hem de küresel bağlamda anlamlandırma. 2
    2 Alanın ileri teorik konularından ve bölgesel dinamiklerden en azından iki tanesinde uzmanlık derecesinde derinleşme. 3
    3 Uluslararası İlişkiler disiplininin, siyaset bilimi, sosyoloji gibi ilişkili olduğu disipliner ile etkileşimini anlamlandırma. -
    4 Diplomatik analiz, karar verme analizi ve siyasal danışmanlık gibi uygulamalı alanlarda, disiplinin teorik bilgilerini kullanma. -
    5 Disiplinin gerektirdiği ileri bilgilerin edinilmesi ve analiz edilmesi sürecinde bilimsel, etik, sosyal ve kültürel değerlere uygun hareket etme. 3
    6 Alanın üst düzey dergilerindeki ileri araştırma ve çalışmaları anlamlandırma. -
    7 Uzmanlaşmak istediği araştırma konusunu bağımsız olarak yürütme. 4
    8 Alanın farklı argüman ve yaklaşımlarını derinlemesine ve eleştirel tartışma. -
    9 Alanın ileri terim ve tartışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak geniş gruplara anlatma. 3
    10 Uluslararası İlişkiler konu ve kavramlarını Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanılan bir yabancı dil ile ifade etme. -
    11 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojilerini kullanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster