ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Küresel Siyasette Çatışma, Güvenlik ve Kalkınma ULS534 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çatışma ve (gelişim eksikliği) arasındaki ilişkinin karmaşıklığını değerlendirir.
    2-Çatışma, şiddet ve gelişme ile ilgili genel teori ve temaları değerlendirir.
    3-Çağdaş şiddetli çatışmalardaki tanımların ve eğilimlerin farkında olur.
    4-İnsani müdahalelerin çatışma bölgelerindeki rolünü ve etkisini eleştirel olarak değerlendirir.
    5-Savaş sonrası yeniden yapılanma ve uzlaşma süreçlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014747
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014747
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   220
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,33 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı
    2 Çatışma, Güvenlik ve Kalkınma Kavramları
    3 Ekonomik Yaklaşımlar: Açgözlülük ve Kindarlık
    4 Siyasal Yaklaşımlar: Devlet ve Mülki İdare
    5 İnsani Müdahale
    6 Liberal Barış Teorisi
    7 Çatışma Sonrası Devlet İnşası
    8 Güvenlik Sektörü Reformu
    9 Sürdürülebilir Kalkınma ve Kalkınmanın Güvenlikleştirilmesi
    10 Güvenlik ve Kalkınma Bağlamında Toplumsal Cinsiyet Ve Çocuk Askerler
    11 Açgözlülük mü Kindarlık mı?: Bosna, Kosova, Ruanda ve Somali
    12 Fakirlik ve Çatışma: Peru`da Aydınlık Yol, Nijerya`da Bokoharam
    13 Liberal Devlet İnşası Çözüm mü?:Irak ve Afganistan
    14 Post-Liberal Barış İnşası ve Melez Politikalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Emrah ÖZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Collier, Paul (2007) The Bottom Billion: Why the Poorest Countries are Failing and What Can Be Done About It, Oxford University Press, Oxford. Duffield, Mark (2001) Global Governance and the New Wars: The Merging of Development and Security, Zed Books, London andNew York. Afshar, Haleh and Deborah Eade(2004) Development, Women, and War: Feminist Perspectives, Oxfam GB, Oxford
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders, gelişmekte olan ülkelerdeki çatışma ve şiddetin köklerini ve nedenlerini incelemeyi ve böyle bir çatışmanın şimdiye kadar barışçıl olarak birlikte varolan topluluklar arasında bile nasıl ve neden ortaya çıktığını araştırmayı hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Şiddet ve çatışma, yirminci yüzyılın ikinci yarısı boyunca sürdürülebilir kalkınmanın teşvik edilmesinin önündeki en büyük zorluk ve engeller olarak görülmüştür. Ders, uzun vadeli ve şiddet içeren çatışmanın kalkınma umutları ve demokratikleşme süreçleri üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceğini sorgularken şiddet ve çatışma arabuluculuk süreçleri ve sistemlerine verilen ulusal ve uluslararası tepkileri incelemektedir. Ayrıca, çatışma durumlarında yardım kullanımını araştırıyor ve kalkınma yardımlarının ve acil yardımın bir çatışma durumunu sona erdirmede ne derece yardımcı olabileceğini incelemektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. -
    2 Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. 2
    3 Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. -
    4 Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. -
    5 Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. 3
    6 Araştırma yürütmek, bilgi edinmek ve paylaşmak için gerekli olan bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    7 Kabul edilebilir düzeyde diplomatik ve akademik İngilizce kullanır. -
    8 Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. 3
    9 Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    10 Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve üst makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster