Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Kuramların sınıflandırılması
|
|
3
|
Öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri
|
|
4
|
Öğretim modelleri
|
|
5
|
Öğretim stratejileri
|
|
6
|
Öğretim yöntemleri
|
|
7
|
Öğretim yöntemi seçimini etkileyen değişkenler
|
|
8
|
Öğretim teknikleri
|
|
9
|
Kuram ve yaklaşımlara uygun öğretim etkinliği tasarlama
|
|
10
|
Kuram ve yaklaşımlara uygun araştırma sonuçlarının değerlendirlmesi
|
|
11
|
Öğretim kuram ve yaklaşımları ile ilgili uygulama
|
|
12
|
Öğretim stratejileri ile ilgili uygulama
|
|
13
|
Öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama
|
|
14
|
Dersin genel değerlendirilmesi, dönüt ve düzeltmeler
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
3
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
5
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
4
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
3
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
5
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
4
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
4
|