ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Web Tabanlı Öğrenme EPÖ542 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel kavramları örneklendirerek tanımlar.
    2-Web tabanlı öğrenmeyi tartışır.
    3-Uzaktan eğitim ve iletişim araçlarının nasıl kullanıldığını gösterir.
    4-Türkiye`de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını sıralar.
    5-Kendi uzmanlık alanında içerik rapor eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje2023060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Konu ile ilgili temel kavramlar K1 s.1-24 K2 s.29-54
    2 Uzaktan Öğrenme ve web tabanlı öğrenmenin tarihsel gelişimi K3 s.25-28
    3 Türkiyede olan uygulamalar K4 s.85-124 K5 s.376-394
    4 Dünyada eğitim tasarımları K6 s.239-249 K7 s.139-170
    5 Eğitimcilerin ve öğrencilerin rolü K8 s.58-67
    6 Kullanılan teknoloji ve ortamlar K9 s.155-164 K10 s.73-78
    7 Internet ve eğitim süreci K11 s.363-374 K12 s.363-384
    8 iletişim araçlarının etkin kullanımı K13 s.58-69 K14 s.85-124
    9 Uzaktan eğitim kuramları ve araştırmalar K15 s.1-8 K16 s.29-51
    10 uzaktan eğitim yazılımları K17 s.363-384 K18 s.17-33
    11 konu alanında içerik üretimi K19 s.1-14 K20 s. 81-102
    12 Öğretim tasarımı (web sayfası oluşturma) K21 s.209-222
    13 Örnek ders anlatımı(uygulamalı) K22 s.1-9
    14 Örnek ders anlatımı(uygulamalı) K22 s.1-9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Nuray Zan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Khan, H.B. (1997) Web Based Instruction.: Educational Technology Publications, New Jersey. K2 Gökmen, Ö. F., DUMAN, İ., & HORZUM, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51. K3 Arar, A., & Çakmakçı, B. (1999). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, uzaktan eğitim uygulama modelleri ve maliyetleri. Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu 15-16 Kasım 1999, 25-28. K4 Bozkurt, A. (2017). Türkiye?de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. K5 Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye?de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394. K6 Yurdakul, B. (2005). Uzaktan Eğitim?Eğitimde Yeni Yönelimler. Pegema Yayıncılık. Ankara. K7 Ravenscroft, A. (2011). Dialogue and connectivism: A new approach to understanding and promoting dialogue-rich networked learning. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3), 139-160. K8 Oral, B , Kenanoğlu, R . (2012). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına Ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi . Electronic Journal Of Education Sciences , 1 (2) , . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ejedus/İssue/15938/167589. K9 Girginer, N., & Özkul, A. E. (2004). Uzaktan eğitimde teknoloji seçimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 155-164. K10 Tüysüs, C., & Aydın, H. (2007). Web tabanlı öğrenmenin ilköğretim okulu düzeyindeki öğrencilerin tutumuna etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 73-78. K11 Özdil, İ. (1985). Uzaktan Teknolojisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir: K12 Tugay, A. R. A. T., & BAKAN, Ö. (2011). Uzaktan Eğitim Ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363. K13 Aydoğan, F., & Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18, 58-69. K14 Dünyada ve Türkiye?de Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitimde Kullanılması, Tübitak-Bülten, 1996. K15 Siemens, G. (2005). Connectivism: a learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology & Distance Learning, 2(1), 1-8. K16 Gökmen, Ö. F., DUMAN, İ., & HORZUM, M. B. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 29-51. K17 Tugay, A. R. A. T., & BAKAN, Ö. (2011). Uzaktan Eğitim Ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 14(1-2), 363. K18 Türkiye 1. Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri, MEB-frteb, Ankara, 1996. K19 Kapıdere, M , Çeti?nkaya, H . (2017). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Mobil Uygulamasının Değerlendirilmesi . International Journal of Active Learning , 2 (2) , 1-14 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijal/issue/31225/327858 K20 Saraç, A. E., Koçoğlu, F. Ö., & Reis, Z. A. (2011). Web tabanlı eğitimde içerik tasarımı. Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya (http://ab. org. tr/ab11/liste. html). K21 Kılıçer, K. (2008). Teknolojik yeniliklerin yayılmasını ve benimsenmesini arttıran etmenler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 209-222. K22 Uzaktan eğitim döneminde öğretmen hazırlıklarının üç boyutu - Haberler (hurriyet.com.tr)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Zaman ve mekan kısıtlarını ortadan kaldıranuygulama alanlarını ve uzaktan öğrenmede çift taraflı bilgi transferini sağlayan iletişim araçlarının etkin kullanımını öğrenme.
    Dersin İçeriği web tabanlı öğrenmede; açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada gelişimi; Türkiye`de gelişimi; öğrenen ve rehber rolleri; kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 4
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 5
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster