ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İktidar, Statü ve Toplumsal Tabakalaşma SKY544 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplumsal yapıyı oluşturan toplumsal tabakalar arasındaki ilişkileri analiz eder.
    2-Toplumsal tabakalaşma ve sınıf ilişkileri arasındaki bağıntıları analiz eder.
    3-Toplumsal tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet arasındaki bağıntıları analiz eder.
    4-Toplumsal tabakalaşma ve kültürel ve etnik farklılıklar arasındaki bağıntıyı analiz eder
    5-Toplumsal tabakalaşma ile iktidar ilişkileri arasındaki bağıntıları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3033090
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2022040
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   248
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,27 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği ve gerekirliklerine yönelik tanıtım ve tanışma
    2 Sınıf kavramı üzerine klasik yaklaşımlar: K. Marx, M. Weber, Parsons
    3 Sınıf kavramı ve küçük burjuvazi: N. Poulantzas
    4 Sınıf kavramı ve çelişen sınıflar, 1980 sonrası yaklaşımlar: E. O. Wright
    5 Sınıf kavramı üzerine alternatif yaklaşımlar: Yapısal ve/veya kültürel yaklaşımlar: P. Bourdieu, R. Crampton.
    6 Emek,istihdam ve Sınıf ilişkisi: P. Thompson, D. Harvey, R. Sennett, M. Castells
    7 Toplumsal Cinsiyet ve Sınıf İlişkisi: D. Lockwood, R. Crampton
    8 Alt-sınıflar, ırk (?) ve ve etnik farklılaşma: Wacquant,
    9 Kentsel Yoksulluk ve Sınıf ve iktidar: Mingioni
    10 Tüketim, Yaşam tarzı
    11 Sınıf ve Vatandaşlık
    12 Türkiye`de sınıf çalışmaları
    13 Post-modernlik ve Sınıf Tartışmaları
    14 Modernlik Eleştirisi olarak Sanat, Postmodern Estetik Dönem Ödevlerinin Teslimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Reyhan VARLI GÖRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Weber, Max (2004) "Sınıf, Statü, Parti" Sosyoloji Yazıları, İstanbul: İletişim Yayınları, pp.268-189. Wright, Erik Olin (2014) Sınıf Analizine Yaklaşımlar, Ankara: Nota Bene Yayınları Giddens Anthony (2008) Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori, İstanbul: Metis Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir seminer çalışması olarak planlan bu derste, modern toplumlarda toplumsal tabakalaşma ve toplumsal eşitsizlik konuları öncelikle klasik sosyal ve siyaset bilimler yazınında yer alan metinler ışığında ele alınacaktır. Sınıf kavramı; muktedirler (üst sınıflar: aristokrasi, burjuvazi, seçkinler, statü, orta sınıf) ve tahakküm altında olanlar (alt-sınıflar: işçi sınıfı, azınlıklar ve etnik ayrımcılık, toplumsal cinsiyet, göçmenler ve/veya farklı renkler) arasındaki iktidar ilişkileri çerçevesinde incelenecek ve geçerliliği tartışılacaktır. Bu temel kavramların ötesinde, güncel sosyal ve siyaset bilimleri yazınında tartışılan yoksulluk, tüketim, hayat tarzı, vatandaşlık, kültürel kimlik ve habitus kavramları toplumsal tabakalaşma ve iktidar ilişkilerini çözümlemek (analiz etmek) amacıyla ders kapsamında yer alacaktır. Bazı haftalar konuya ilişkin filmler ve belgeseller izlenecektir (Laboratuar ortamı)
    Dersin İçeriği Türkiye`de sınıf çalışmaları,Post-modernlik ve Sınıf Tartışmaları,Modernlik Eleştirisi olarak Sanat, Postmodern Estetik
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının temel kavramlarını kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakim olur. 4
    3 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanının gerektirdiği araştırmaları yapar, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahip olur. 5
    4 Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur. -
    5 Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 4
    6 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir ve çözümler. -
    7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
    8 Alanın gerektirdiği etik değerleri benimser. -
    9 Kamu politikalarının toplumsal kökenlerini kavrar. -
    10 Kamu yönetiminde hizmet usullerine dair yeni yaklaşımlar kazanır. -
    11 Kamu yönetimin çeşitli aşamalarındaki karar alma süreçlerini kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster