ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kentsel Kuramlar ve Politikalar SKY545 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kentsel değişimin sosyal çalışma alanlarında ne gibi sonuçları olduğunu analiz eder.
    2-Kentleşmenin makro, mezzo ve mikro düzeylerdeki etkilerini sosyal çalışma açısından değerlendirir.
    3-Kentleşmenin getirdiği sorunlara ilişkin makro, mezzo ve mikro düzeylerdeki etkilerine ilişkin bilgisini sentezleyerek müdahaleye ilişkin özgün sonuçlara ulaşır.
    4-Kentsel mekan ve sömürgecilik (kolonyalizm) arasında neden-sonuç ilişkisi kurar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Reyhan VARLI GÖRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Jacobs, Jane (2011) Büyük Amerikan Şehirlerinin Ölümü ve Yaşamı, İstanbul: Metis yayınları Lefebvre Henri (2014) Mekanın Üretimi, İstanbul: Sel Yayıncılık Castells, M. (1997) Kent, Sınıf, İktidar, çev. Asuman Erendil, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, ss. 209-226.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir seminer çalışması olarak planlan bu derste, çağdaş (modern) kent kuramları öncelikle klasik sosyal ve siyaset bilimler yazınında yer alan metinler ışığında ele alınacaktır. Kentsel politikalar, eleştirel bir yaklaşımla sermaye birikim süreçleri, üretim tarzı ve üretim ilişkileri ekseninde tartışılacaktır. Güncel sosyal ve siyaset bilimler yazınında tartışılan postmodern-, küresel-, neoliberal-, girişimci-kent kavramlarını çözümlemek (analiz etmek) amacıyla küresel düzeyde seyreden yapısal dinamikler ile Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm süreçleri incelenecektir. Bazı haftalar konuya ilişkin filmler ve belgeseller izlenecektir (Laboratuar ortamı)
    Dersin İçeriği Toplumsal ve politik bir mekan olarak Kentsel Mekan, Bir meta olarak Kentsel mekan, Postmdern kentler, Küresel Kentler,Kent kültürü, kültür kentleri
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster