ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Dönem Tefsir Ekolleri TİB506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tefsirin doğuşu sürecini açıklar.
    2-Tefsirin geçirdiği safhaları tanımlar.
    3-Tefsir ekollerini tanımlar.
    4-Tefsir ekollerinin yöntemlerini açıklar.
    5-Tefsir ekollerinin alanını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tefsirin doğuşu, gelişmesi, dallanması, ekolleşmesi ve sistemleşmesi
    2 Rivayet tefsiri ekolü
    3 Lugavî tefsir ekolü
    4 Ehl-i Sünnet tefsiri ekolleri (Selefiyye, Eş`ariyye, Mâturidiyye)
    5 Ehl-i Bid`at tefsiri ekolleri (Şîa, Havâric, Mu`tezile)
    6 Ehl-i İlhâd tefsiri ekolleri (Ğâliyye, Bâtıniyye, İbâhiyye)
    7 Felsefî tefsir ekolü
    8 İşârî tefsir ekolü
    9 Fıkhî tefsir ekolleri (Hanefîlik, Şâfiîlik, Mâlikîlik, Ca`ferîlik)
    10 İctimai Tefsir Ekolü
    11 Edebî / Beyânî tefsir ekolü
    12 İlmi Tefsir Ekolü
    13 İlhâdî / Mezhebî tefsir ekolü
    14 Kavramsal / Konulu tefsir ekolü
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Burhan Çonkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar Cerrahoğlu, İsmail. Tefsir Tarihi. Ankara: Fecr Yayınevi, 2005. Demirci, Muhsin. Tefsir Tarihi. İstanbul: İFAV yayınları, 2013. Çetin, Abdurrahman. Kur`an İlimleri ve Kur`an-ı Kerîm Tarihi. İstanbul: Dergâh Yayınları, 2012. Suyûtî, Ebu`l-Fadl Celâlüddîn Abdurrrahman. el- İtkân fî ulûmi`l- Kur`ân. Thk. Muhammed Ebû`l-Fadl İbrâhîm. 4 Cilt. Beyrut: Dâru`l-ma`rife, 1974. Zerkeşî, Ebû Abdullah Bedreddin Muhammed. el-Burhân fî ulûmi`ll- Kur`ân. Thk. Ebu`l-Fadl İbrâhîm. 4 Cilt. Beyrut: Dâru ihyâi`l-kütübi`l-Arabiyye, 1957
    Yardımcı Kitap Subhî, Sâlih. Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul: Derseâdet, ts. Mennâu`l-Kattân. Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Beyrut: Müessesetü`r-risâle, 1990. Zehebî, Muhammed Hüseyin. et-Tefsîr ve`l-müfessirûn. 3 Cilt. Kahire: Mektebetü Vehbe, 2000.
    Dersin Amacı Tefsirin doğuşu, gelişmesi, ekolleşmesi ve sistemleşmesi şeklindeki gelişim süreçleri üzerinde durularak, tefsir ekolleri ve sistemlerinin tüm yönleriyle kavranması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tefsirin doğuşu, gelişmesi, dallanması, ekolleşmesi ve sistemleşmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 4
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 5
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 4
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. 5
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 4
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. 5
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 4
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster