|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Batılıları Hadis Araştırmalarına Sevkeden Temel Etkenler
|
|
|
2
|
Batıda Hadisle ilgili Çalışmaların Tarihi Seyri
|
|
|
3
|
Batıların Hadis İlmiyle İlgili Çalışma Alanları
|
|
|
4
|
Hadisin Kökeni İle İlgili Yapılan Çalışmalar
|
|
|
5
|
Hadis - Sünnet İlişkisi Konusunda Yapılan Çalışmalar
|
|
|
6
|
Sünnetle İlişkili Diğer Kavramlar Üzerine Yapılan Çalışmalar
|
|
|
7
|
İsnadın Menşei Konusunda Yapılan Çalışmalar
|
|
|
8
|
Hadis Tarihinin Evreleriyle İlgili Yaptıkları Çalışmalar
|
|
|
9
|
Hadis Tarihinde yer alan Bazı Tarihi Şahsiyetlerle İlgili Çalışmalar
|
|
|
10
|
Hadisin İslam Hukukunda Kaynak Olarak Kullanılması ve Hukuki Nitelikli Hadislerle İlgili Yapılan Çalışmalar
|
|
|
11
|
Batının Rivayet Metinlerini Şekilsel Olarak Değerlendirme Yöntemi
|
|
|
12
|
Batılı Araştırmacıların Rivayet Metinlerini İçerik Olarak Değerlendirme Yöntemi
|
|
|
13
|
Batıda Hadis ve Sünnet üzerine yapılan tartışmaların genel mahiyeti
|
|
|
14
|
Batıda Hadis İlmiyle İlgili Yapılan Eleştirilerin Değerlendirilmesi
|
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
|
Kaynaklar
|
BROWN Daniel, Islam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2009.
JYUNBOLL Gualtherus Hendrik Albert, Oryantalistik Hadis Çalışmaları, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2001.
JYUNBOLL Gualtherus Hendrik Albert, Modern Mısırda Hadis Tartışmaları, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2000.
MOTZKİ Harald, Batıda Hadis Çalışmalarının Tarihi Seyri, Hadisevi Yayınları, İstanbul 2006.
|
|
Yardımcı Kitap
|
BROWN Daniel, Islam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2009.
JYUNBOLL Gualtherus Hendrik Albert, Oryantalistik Hadis Çalışmaları, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2001.
JYUNBOLL Gualtherus Hendrik Albert, Modern Mısırda Hadis Tartışmaları, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2000.
MOTZKİ Harald, Batıda Hadis Çalışmalarının Tarihi Seyri, Hadisevi Yayınları, İstanbul 2006.
|
|
Dersin Amacı
|
Hadis ilmi yaklaşık son iki asırdır Batılı araştırmacılarının ilgi alanlarından biri olmuştur. Bu ders, batıların hadis alanında yaptığı çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Batıda hadisle ilgili yapılan çalışmaları bilir. Hadisle ilgili çalışma yapan oryantalistleri bilir. Batılı hadis araştırmacılarının hadis ilmiyle ilgili tartışma alanlarını bilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
3
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
5
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
5
|
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
4
|
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
4
|
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
4
|
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
5
|
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|