|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Hadis edebiyatının kaynakları
|
|
|
2
|
Hadislerin kaynağını bulmakla ilgili eserler
|
|
|
3
|
Etraf kitapları
|
|
|
4
|
Miftahlar ve fihristler
|
|
|
5
|
Müsteşriklerce hazırlanmış eserler
|
|
|
6
|
Hadis terimleri ile ilgili arapça eserler
|
|
|
7
|
Hadis terimleri ile ilgili türkçe eserler
|
|
|
8
|
Rical tanımı ile ilgili edebiyat
|
|
|
9
|
Genel nitelikli tanım edebiyatı
|
|
|
10
|
Özel nitelikli tanım edebiyatı
|
|
|
11
|
Belli ravi tabakalarına ait eserler
|
|
|
12
|
Rical tenkidi ile ilgili edebiyat
|
|
|
13
|
Bir hadis ravisini bulmada ihtimaller ve faydalanılacak eserler -I
|
|
|
14
|
Bir hadis ravisini bulmada ihtimaller ve faydalanılacak eserler -II
|
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
|
Kaynaklar
|
AZAMİ, Mustafa, Hadis Metodolojisi ve Edebiyatı (çev. Recep çetintaş), İz Yayıncılık, İstanbul 2015.
ÇAKAN, İ.Lütfi, Hadis Edebiyatı, MÜİFV Yayınları, İstanbul 2015.
YÜCEL, Ahmet, Hadis İlminde Tenkit Terimleri Ve İlgili Çalışmalar, M.Ü.İ.FV Yayınları, İstanbul 1998.
|
|
Yardımcı Kitap
|
AZAMİ, Mustafa, Hadis Metodolojisi ve Edebiyatı (çev. Recep çetintaş), İz Yayıncılık, İstanbul 2015.
ÇAKAN, İ.Lütfi, Hadis Edebiyatı, MÜİFV Yayınları, İstanbul 2015.
YÜCEL, Ahmet, Hadis İlminde Tenkit Terimleri Ve İlgili Çalışmalar, M.Ü.İ.FV Yayınları, İstanbul 1998.
|
|
Dersin Amacı
|
Hadis edebiyatından faydalanma usullerini kavrar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersi alan öğrenci Hadislerin kaynağının nasıl bulunacağını, bir hadisin kaynağını bulmaktaki ihtimalleri ve başvuracağı eserleri öğrenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
3
|
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
4
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
5
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
3
|
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
4
|
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
5
|
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
5
|
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
4
|