ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Edebiyatı ve Özellikleri TİB515 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadis edebiyatının kaynaklarını tanımlar.
    2-Tasnif devri hadis edebiyatının özelliklerini ve tasnif sistemlerini açıklar.
    3-Müsned ve mu`cemlerden faydalanma becerisi kazanır.
    4-Tasnif devri sonrası hadis edebiyatı eserlerinden yararlanma usullerini açıklar.
    5-Hadis literatürünün aşamalarını tanımlar .
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadis Edebiyatının Kaynaklarının Tanıtılması K1, K2, YK1.
    2 Tedvin ve Tasnif Safhaları K1, K2, YK1.
    3 Tasnif Devri Hadis Edebiyatı: Tasnif Sistemleri: Rical ve Konulu Tasnifler K1, K2, YK1.
    4 Müsnedler ve Mu`cemler K1, K2, YK1.
    5 Musannefler: Muvatta K1, K2, YK1.
    6 Abdurrezzak ve İbn Ebi Şeybe`nin Musannefleri K1, K2, YK1.
    7 Camiler: Buhari ve Sahihi K1, K2, YK1.
    8 Müslim ve Sahihi K1, K2, YK1.
    9 Tirmizi ve Camii/Süneni K1, K2, YK1.
    10 Sünenler: Ebu Davud ve Süneni K1, K2, YK1.
    11 Nesai ve Süneni K1, K2, YK1.
    12 İbn Mace ve Süneni K1, K2, YK1.
    13 Darimi ve Süneni K1, K2, YK1.
    14 Darekutni ve Beyhaki`nin Sünenleri K1, K2, YK1.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Muhammet Ali Asar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Ar. Gör. Nurdan Genç
    Kaynaklar K1. ÇAKAN, İ. (2011). Hadis Edebiyatı. İstanbul: İFAV. K2. KETTÂNÎ, M. (1964). er-Risâletü`l-mustatrefe li-beyâni meşhuri kütübi`s-sünne. Dımaşk: Dârü`l-Fikr,. K3. SIDDİKİ, M. (1966). Hadis Edebiyatı Tarihi: Menşei, Tekamülü, Hususiyetleri Ve Tenkidi. (Çev. Yusuf Ziya Kavakçı). İstanbul: İrfan Yayınevi. K4. DENFFER, V. (1981). Literature on Hadith in European Languages: a bibliography. Leichester: the Islamıc Foudatıon.
    Yardımcı Kitap YK1. HUSAİN, M. (1976). India`s contribution to the study of hadith literature. Dacca: The University of Dacca. YK2. SİDDİQİ, M. (1961) Hadith literature: its origin, development and special features and criticism. Calcutta: Calcutta University.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı hadis edebiyatının kaynaklarını, oluşum safhalarını, tasnif devri ve tasnif devri sonrası hadis edebiyatı mahsullerini ve özelliklerini öğretmek, onlardan yararlanma usullerini kavratmaktır.
    Dersin İçeriği Hadis edebiyatının kaynakları, muhtevası ve kullanım metotları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 3
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 4
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 4
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 4
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 4
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 3
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster