|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
|
Kaynaklar
|
ÇAKAN, İsmail Lütfi, Hadis Edebiyatı, İFAV, İstanbul 2011.
KETTÂNÎ, er-Risâletü`l-mustatrefe li-beyâni meşhuri kütübi`s-sünne, Dârü`l-Fikr, Dımaşk 1964.
SIDDİQİ, Muhammad Zubeyr, Hadis Edebiyatı Tarihi: Menşei, Tekamülü, Hususiyetleri Ve Tenkidi, (Çev. Yusuf Ziya Kavakçı), İrfan Yayınevi, İstanbul 1966.
VON DENFERR, Ahmad, Literature on Hadith in European Languages: a bibliography, the Islamıc Foudatıon, Leichester 1981.
|
|
Yardımcı Kitap
|
HUSAİN, S. M., Muhammad Ishaq, India`s contribution to the study of hadith literature, The University of Dacca, Dacca 1976.
SİDDİQİ, Muhammad Zubayr, Hadith literature: its origin, development and special features and criticism, Calcutta University, Calcutta 1961.
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı hadis edebiyatının kaynaklarını, oluşum safhalarını, tasnif devri ve tasnif devri sonrası hadis edebiyatı mahsullerini ve özelliklerini öğretmek, onlardan yararlanma usullerini kavratmaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Hadis edebiyatının kaynakları, muhtevası ve kullanım metotları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
3
|
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
4
|
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
5
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
4
|
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
4
|
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
3
|
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|