ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hadis Tenkidi TİB516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Metin tenkidinin doğuşu ve gelişimini değerlendirir.
    2-Metin tenkidi ile sened tenkidinin ilişkisini kavrar.
    3-Rivayetleri sorgulama becerisi kazanır.
    4-İsnadın hadis ilmindeki yerini kavrar.
    5- İsnad uygulamasının başlangıcını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadiste Metin Tenkidinin Başlangıcı
    2 Metin Tenkidini Doğuran Sebepler
    3 Metin Tenkidi ile İlgili Hadis İlimleri
    4 Klasik Metin Tenkidinin Yeterliği ile İlgili Tartışmalar
    5 Klasik İsnad Tenkidinin Yeterliği ile İlgili Tartışmalar
    6 Ravilerle İlgili Literatürün Gelişimi
    7 Metin Tenkidi ile İlgili Literatürün Gelişimi
    8 Hadiste Rivayet Farklılıkları ve Mana ile Rivayet
    9 İtikadi ve Fıkhi Mezheplerin Metin Tenkidine Yansımaları
    10 Metin Tenkidinin Sened Tenkidi ile İlişkisi
    11 Metin Tenkidi ile İlgili Çağdaş Tartışmalar
    12 hadiste sened tenkidi
    13 Klasik Metin Tenkidine Yöneltilen Eleştiriler
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
    Dersi Verenler

    1-)10945 10945 10945

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar A`ZAMİ, Muhammed Mustafa, Menhecü`n-nakd inde`l-muhaddisin: neş`etuhu ve târîhuhu, Mektebetü`l-Kevser, Riyad 1990. CEVABİ, Muhammed Tahir, Cühudü`l-muhaddisin fî nakdi metni`l-hadisi`n-nebevi`ş-şerif, Müessesetu Abdülkerim b. Abdullah, Tunus 1991. DÜMEYNİ, Misfir b. Garamullah, Mekayisu nakdi mütuni`s-sünne, Dersaadet Basım Ve Dağıtım, İstanbul 1998. ITR, Nureddin, Menhecü`n-nakd fî ulumi`l-hadis, Dârü`l-Fikr, Dımaşk 1981. ÖMERİ, Muhammed Ali Kâsım, Dirasat fî menheci`n-nakd inde`l-muhaddisin, Dârü`n-Nefâis, Amman 2000. POLAT, Selahattin, ?Hadiste Metin Tenkidi?, (I, II, III), Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s. 6-8.
    Yardımcı Kitap A`ZAMİ, Muhammed Mustafa, Menhecü`n-nakd inde`l-muhaddisin: neş`etuhu ve târîhuhu, Mektebetü`l-Kevser, Riyad 1990. CEVABİ, Muhammed Tahir, Cühudü`l-muhaddisin fî nakdi metni`l-hadisi`n-nebevi`ş-şerif, Müessesetu Abdülkerim b. Abdullah, Tunus 1991. DÜMEYNİ, Misfir b. Garamullah, Mekayisu nakdi mütuni`s-sünne, Dersaadet Basım Ve Dağıtım, İstanbul 1998. ITR, Nureddin, Menhecü`n-nakd fî ulumi`l-hadis, Dârü`l-Fikr, Dımaşk 1981. ÖMERİ, Muhammed Ali Kâsım, Dirasat fî menheci`n-nakd inde`l-muhaddisin, Dârü`n-Nefâis, Amman 2000. POLAT, Selahattin, ?Hadiste Metin Tenkidi?, (I, II, III), Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, s. 6-8.
    Dersin Amacı Metin ve isnad tenkidinin mahiyeti, hadis kaynaklarının sıhhatinde metin tenkidi ilminden nasıl yararlanılacağı, metin tenkidi ile ilgili hadis ilimleri, hadiste çağdaş metin tenkidi ile ilgili tartışmaları ele alır.
    Dersin İçeriği Hadis Tenkidinin doğuşu, gelişimi, literatürü ve hadis tenkidi ile ilgili hadis ilimleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 3
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. 3
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 3
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster