|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
İlk dönem hadis usulü çalışmaları
|
|
|
2
|
I.- III. Asır arası hadis usulü çalışmaları
|
|
|
3
|
IV. Asır sonrası Klasik Hadis usulü kaynakları
|
|
|
4
|
Hadis kaynaklarında yer alan usul bilgileri,
|
|
|
5
|
Müslim`in Sahih`i ve Mukaddime`si
|
|
|
6
|
Tirmizi`nin Camii ve İlel`i
|
|
|
7
|
Müstakil hadis usulü kitapları ve özellikleri
|
|
|
8
|
Râmehurmuzi, el-Muhaddisül-Fasıl;
|
|
|
9
|
Hakim en-Neysaburi, Marifetü ulumi`l-Hadîs;
|
|
|
10
|
Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi`r-rivâye;
|
|
|
11
|
Kadı Iyaz, el-İlma;
|
|
|
12
|
İbnü`s-Salah, Ulumül-hadis
|
|
|
13
|
İbnüs-Salah sonrası Hadis Usulü Eserleri
|
|
|
14
|
Usul eserleri arasında mukayese
|
|
|
Ön Koşul
|
Bur dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Elemanları
|
|
Kaynaklar
|
MÜSLİM B. HACCÂC, el-Câmi?u?s-sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981.
BUHÂRÎ, Ebû Abdillah Muhammed b. İsmail, el-Câmi?u?s-sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
|
|
Yardımcı Kitap
|
MÜSLİM B. HACCÂC, el-Câmi?u?s-sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981.
BUHÂRÎ, Ebû Abdillah Muhammed b. İsmail, el-Câmi?u?s-sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
|
|
Dersin Amacı
|
Klasik hadis kaynaklarından seçilen metinlerin okunması suretiyle,
öğrencinin hadisleri okuma becerisi kazanması.
|
|
Dersin İçeriği
|
Hadislerin dili ve seçme metinler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
3
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
5
|
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
4
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
2
|
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
4
|
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
5
|
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
4
|
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
3
|
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
3
|