ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Hadis Metinleri TİB537 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik hadis kaynaklarını açıklar
    2-Hadislerin düzgün bir Türkçeyle açıklar.
    3-Türkçeye tercüme edilen klasik hadis kitaplarındaki tercüme hatalarını açıklar.
    4-Hadisleri temel kaynaklardan okuyup anlayabilme yeteneği analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İlk dönem hadis usulü çalışmaları
    2 I.- III. Asır arası hadis usulü çalışmaları
    3 IV. Asır sonrası Klasik Hadis usulü kaynakları
    4 Hadis kaynaklarında yer alan usul bilgileri,
    5 Müslim`in Sahih`i ve Mukaddime`si
    6 Tirmizi`nin Camii ve İlel`i
    7 Müstakil hadis usulü kitapları ve özellikleri
    8 Râmehurmuzi, el-Muhaddisül-Fasıl;
    9 Hakim en-Neysaburi, Marifetü ulumi`l-Hadîs;
    10 Hatib el-Bağdadi, el-Kifaye fi ilmi`r-rivâye;
    11 Kadı Iyaz, el-İlma;
    12 İbnü`s-Salah, Ulumül-hadis
    13 İbnüs-Salah sonrası Hadis Usulü Eserleri
    14 Usul eserleri arasında mukayese
    Ön Koşul Bur dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Hikmetullah Ertaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar MÜSLİM B. HACCÂC, el-Câmi?u?s-sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981. BUHÂRÎ, Ebû Abdillah Muhammed b. İsmail, el-Câmi?u?s-sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
    Yardımcı Kitap MÜSLİM B. HACCÂC, el-Câmi?u?s-sahîh, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981. BUHÂRÎ, Ebû Abdillah Muhammed b. İsmail, el-Câmi?u?s-sahih, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
    Dersin Amacı Klasik hadis kaynaklarından seçilen metinlerin okunması suretiyle, öğrencinin hadisleri okuma becerisi kazanması.
    Dersin İçeriği Hadislerin dili ve seçme metinler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 3
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 2
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 4
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. 5
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 4
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. 3
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster